Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Mysław: Eksporterzy produktów mięsnych podejmują nowe działania

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2014, 19:59
Prezes ZM Mysław: Eksporterzy produktów mięsnych podejmują nowe działania
(fot. PTWP)

Ponad połowa polskiego eksportu trafia do krajów Unii Europejskiej, więc rosyjskie embarga, w tym wprowadzony w ostatnich dniach października zakaz sprowadzania wołowych podrobów i skrawków z krajów UE nie mają nań decydującego wpływu. Jednak wciąż jest to produkcja, na którą trzeba znaleźć zbyt - zauważa w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Teresa Jochemczyk, prezes Zakładów Mięsnych Mysław.

- Czy dostrzega Pani warunki do rozwoju eksportu produktów mięsnych?

- Ponad połowa polskiego eksportu trafia do krajów Unii Europejskiej, więc rosyjskie embarga, w tym wprowadzony w ostatnich dniach października zakaz sprowadzania wołowych podrobów i skrawków z krajów UE nie mają nań decydującego wpływu. Jednak wciąż jest to produkcja, na którą trzeba znaleźć zbyt - polski eksport mięsa na rynek Rosji, Białorusi i Kazachstanu to 220 mln euro i 9 proc. całkowitego eksportu tych produktów. Przedsiębiorcy polscy intensyfikują więc działania w zakresie zdobywania rynków azjatyckich, wznowienia eksportu do Korei Południowej, Japonii czy pozyskania Tajwanu. Można się także spodziewać wzrostu eksportu mięsa drobiowego oraz elementów o niższej jakości kulinarnej, którymi ze względu na swoją kulturę kulinarną mogą być zainteresowane rynki azjatyckie.

- Jeśli chodzi o asortyment - czy rynek będzie mocno ewoluował w jakimś konkretnym kierunku?

- W ciągu ostatnich dwudziestu lat wraz ze zmianą potrzeb klientów uległ zmianie asortyment produktów. Coraz większe znaczenie dla klientów ma smak i jakość wędlin, dlatego pomimo wyższych cen obserwowany jest wzrost sprzedaży w klasy premium. Drugim znaczącym trendem, który rozwinął się w ostatnich latach jest wzrost sprzedaży wędlin nie zawierających konserwantów, produkowanych z surowców o niskiej zawartości tłuszczu. Sprzedaż wędlin w tych segmentach wzrasta wraz z wzrostem naszej świadomości prozdrowotnej, oczekujemy coraz lepszych doznań smakowych, chcemy być coraz szczuplejsi, sprawni i zdrowi. Producenci wędlin spełniają te potrzeby klientów, poszerzając swoją ofertę o kabanosy czy szynki wykonane tradycyjną technologią oraz o wędliny nie zawierające konserwantów.

- A sektor economy?

- Oczywiście, największą grupą wędlin są w dalszym ciągu wędliny produkowane masowo, o niższej cenie, wykonane z tańszych surowców. Należy podkreślić, że wędliny tańsze także muszą spełniać również wszystkie warunki zdrowotności określone przez normy UE. Mysław również dostosował się do klientów ceniących doskonały smak, wprowadziliśmy kilka nowych wędlin wykonanych tradycyjną technologią, kultywując naszą ponad 100 letnią tradycję. Dla klientów oczekujących walorów zdrowotnych, wprowadzamy wędliny drobiowe bez konserwantów pod marką ,,Kurino - zdrowie i smak". W długim horyzoncie czasowym, to nie zakłady produkcyjne i nie handlowcy, a klienci zdecydują, które wędliny znikną z naszych półek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.