Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Nowak: Nie ścigam się z największymi

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-08-2015, 12:48
Prezes ZM Nowak: Nie ścigam się z największymi
Zbigniew Nowak, prezes Zakładów Mięsnych Nowak (fot. PTWP)

Nie staramy się ścigać z dużymi przedsiębiorstwami. Widać wyraźnie, że spółki takie jak np. ZM Henryk Kania, Tarczyński czy JBB są nastawione na rozwój sprzedaży w całym kraju, co pociąga za sobą konieczność dostosowania marketingu, sposobu i skali produkcji do takiej strategii, my jednak idziemy inną ścieżką - zaznacza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Zbigniew Nowak, prezes Zakładów Mięsnych Nowak.

- W jakim kierunku rozwija Pan teraz swoje zakłady mięsne?

- Przyjęliśmy opcję typowej średniej firmy mięsnej o zasięgu lokalnym. Nie staramy się ścigać z dużymi przedsiębiorstwami. Widać wyraźnie, że spółki takie jak np. ZM Henryk Kania, Tarczyński czy JBB są nastawione na rozwój sprzedaży w całym kraju, co pociąga za sobą konieczność dostosowania marketingu, sposobu i skali produkcji do takiej strategii, my jednak idziemy inną ścieżką. Pomimo upływu czasu, moja rodzina i ja, wciąż lubimy jeść nasze wędliny, co w mojej opinii jest najlepszym dowodem na to, że marka Nowak utrzymuje się na poziomie „średnio-wyższym”. Mimo wszystko jesteśmy jednak zakładem przemysłowym, więc nie możemy sobie pozwolić na całkiem niszową, ręczną produkcję wędlin. Partie produktów poniżej tony ciężko jest uzasadnić ekonomicznie.

Jeśli chodzi o wdrażanie zmian na poziomie produkcji, to idziemy w kierunku coraz większej ilości produktów krojonych. Chociażby na przykładzie naszych sklepów firmowych widać, że sprzedaż wędlin krojonych cały czas rośnie. Na pewno na znaczeniu zyskuje również coraz mocniejsza sterylizacja produktu, bo handel oczekuje od producentów wydłużania okresu trwałości. Jednak za najważniejszy z obecnych trendów zdecydowanie uważam zmiany w zakresie pakowania wyrobów dla klienta indywidualnego. Nawet w sklepach mięsnych coraz większym powodzeniem cieszą się wędliny paczkowane, co sprawia, że w ladzie chłodniczej część produktów wyłożona jest w paczkach. Jeszcze niedawno byłoby to nie do pomyślenia. Konsument wybierał sklep specjalistyczny właśnie dlatego, że „tam jest świeże a nie w paczce”. Teraz zapatrywania klientów się zmieniły.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • RSD 10-08-2015, 14:45:
występujący naturalnie omega 3 jest zdrowy, ale już ten dodany podobno niekoniecznie

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 188) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.