Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Nowak: Sprzedaż wędlin nie rośnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-11-2010, 10:11
Prezes ZM Nowak: Sprzedaż wędlin nie rośnie

W Polsce są klienci, którzy będą kupowali tylko wyroby z segmentu economy. Oni nie chcą słyszeć o wyrobach funkcjonalnych czy wędlinach klasy premium. Jest też grupa odbiorców, którzy wybierają wyroby prozdrowotne. Niestety, z naszych badań wynika, że ich udział w rynku waha się między 3 a 5 proc. - powiedział Zbigniew Nowak, prezes ZM Nowak.

Nieco większą grupę stanowią konsumenci sięgający po wędliny premium. - Z racji kryzysu, widać wyraźnie, że wzrosła sprzedaż mięsna drobiowego, oraz wieprzowego. Sprzedaż wędlin nie rośnie - ocenił Zbigniew Nowak na III Forum Rynku Spożywczego. - Obserwujemy trend ogólnokrajowy, w ramach którego rozwija się sprzedaż tańszego produktu konsumpcyjnego - dodał.

Jego zdaniem w sieciach handlowych nie da się wypromować prawdziwej wartości dodanej, czyli wyrobu jakościowego. - Nie doceniamy roli, jaką powinny odgrywać stowarzyszenia konsumenckie - zwrócił uwagę prezes ZM Nowak. - To właśnie przy tego typu stowarzyszeniach powinny powstać jakiegoś rodzaju laboratoria bądź grupy naukowców, którzy mogliby oceniać jakość produktów - zaproponował.

Rynek wyrobów wysokojakościowych w krajach rozwiniętych gospodarczo opiera się na zaufaniu konsumenta do marki i certyfikatów potwierdzających jakość. - U nas wiara konsumenta w znaczek na produkcie jest ciągle o wiele za mała, żeby skłonić go do wysupłania paru złotych więcej. Dlatego, moim zdaniem segmenty wędlin premium, tradycyjnych i funkcjonalnych będą się rozwijać równomiernie, ale wolniej niż segment ekonomiczny - powiedział Zbigniew Nowak.

Zauważył też na prostym przykładzie, że trend może jednak ulec odwróceniu. - Jeżeli matka kupi dziecku tanią parówkę a dziecko tę parówkę wypluje, przy następnym zakupie matka wybierze lepszy produkt. Ekonomia też gdzieś musi się zatrzymać - podsumował Nowak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • abc 27-11-2010, 19:45:
"Jeżeli matka kupi dziecku tanią parówkę a dziecko tę parówkę wypluje, przy następnym zakupie matka wybierze lepszy produkt. Ekonomia też gdzieś musi się zatrzymać - podsumował Nowak." Istnieje spore prawdopodobieństwo, że nie kupi wcale. Bo na lepszą jej nie stać. Słyszałem dzisiaj przy okazji jakiejś zbiórki świątecznej iż w Polsce wg badań UE 26% dzieci żyje w biedzie. Czas najwyższy na problem poziomu wynagrodzeń i ich rozwarstwienia patrzeć nie tylko z punktu widzenia kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa ale też z punktu widzenia siły nabywczej pracownika-konsumenta. Interesy robi się na rynku, a rynek jest tam gdzie są pieniądze.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.