Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Nowak: Sprzedaż wędlin nie rośnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-11-2010, 10:11
Prezes ZM Nowak: Sprzedaż wędlin nie rośnie

W Polsce są klienci, którzy będą kupowali tylko wyroby z segmentu economy. Oni nie chcą słyszeć o wyrobach funkcjonalnych czy wędlinach klasy premium. Jest też grupa odbiorców, którzy wybierają wyroby prozdrowotne. Niestety, z naszych badań wynika, że ich udział w rynku waha się między 3 a 5 proc. - powiedział Zbigniew Nowak, prezes ZM Nowak.

Nieco większą grupę stanowią konsumenci sięgający po wędliny premium. - Z racji kryzysu, widać wyraźnie, że wzrosła sprzedaż mięsna drobiowego, oraz wieprzowego. Sprzedaż wędlin nie rośnie - ocenił Zbigniew Nowak na III Forum Rynku Spożywczego. - Obserwujemy trend ogólnokrajowy, w ramach którego rozwija się sprzedaż tańszego produktu konsumpcyjnego - dodał.

Jego zdaniem w sieciach handlowych nie da się wypromować prawdziwej wartości dodanej, czyli wyrobu jakościowego. - Nie doceniamy roli, jaką powinny odgrywać stowarzyszenia konsumenckie - zwrócił uwagę prezes ZM Nowak. - To właśnie przy tego typu stowarzyszeniach powinny powstać jakiegoś rodzaju laboratoria bądź grupy naukowców, którzy mogliby oceniać jakość produktów - zaproponował.

Rynek wyrobów wysokojakościowych w krajach rozwiniętych gospodarczo opiera się na zaufaniu konsumenta do marki i certyfikatów potwierdzających jakość. - U nas wiara konsumenta w znaczek na produkcie jest ciągle o wiele za mała, żeby skłonić go do wysupłania paru złotych więcej. Dlatego, moim zdaniem segmenty wędlin premium, tradycyjnych i funkcjonalnych będą się rozwijać równomiernie, ale wolniej niż segment ekonomiczny - powiedział Zbigniew Nowak.

Zauważył też na prostym przykładzie, że trend może jednak ulec odwróceniu. - Jeżeli matka kupi dziecku tanią parówkę a dziecko tę parówkę wypluje, przy następnym zakupie matka wybierze lepszy produkt. Ekonomia też gdzieś musi się zatrzymać - podsumował Nowak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • abc 27-11-2010, 19:45:
"Jeżeli matka kupi dziecku tanią parówkę a dziecko tę parówkę wypluje, przy następnym zakupie matka wybierze lepszy produkt. Ekonomia też gdzieś musi się zatrzymać - podsumował Nowak." Istnieje spore prawdopodobieństwo, że nie kupi wcale. Bo na lepszą jej nie stać. Słyszałem dzisiaj przy okazji jakiejś zbiórki świątecznej iż w Polsce wg badań UE 26% dzieci żyje w biedzie. Czas najwyższy na problem poziomu wynagrodzeń i ich rozwarstwienia patrzeć nie tylko z punktu widzenia kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa ale też z punktu widzenia siły nabywczej pracownika-konsumenta. Interesy robi się na rynku, a rynek jest tam gdzie są pieniądze.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH