Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Pekpol: Osiągnęliśmy blisko 20 proc. wzrost sprzedaży

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-01-2012, 14:50
Prezes ZM Pekpol: Osiągnęliśmy blisko 20 proc. wzrost sprzedaży
Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka

W 2011 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 18,8 proc, przy czym na produktach przetworzonych 9,7 proc., natomiast na sprzedaży mięsa 216 proc. Tradycyjnie już, najwyższe słupki sprzedaży odnotowaliśmy w miesiącach letnich - mówi w wywiadzie Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

- Jak kształtowała się w minionym roku sprzedaż?

- W 2011 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 18,8 proc, przy czym na produktach przetworzonych 9,7 proc., natomiast na sprzedaży mięsa 216 proc. Tradycyjnie już, najwyższe słupki sprzedaży odnotowaliśmy w miesiącach letnich. Jest to związane z sezonem grillowym, w którym konsumenci chętnie sięgają po różnego rodzaju kiełbasy i wędliny, odpowiednie do przyrządzenia na ruszcie. W tych miesiącach sprzedaż wzrasta w stosunku do średniej miesięcznej o ponad 20 proc. To oczywiście bardzo nas cieszy, a z drugiej stronu stanowi duże wyzwanie, bo pracownicy również chcieliby wykorzystać ten czas na urlopy. Dlatego w 2012 roku mamy zamiar zmienić trochę proporcje tzn. dostosować się do sezonowości prac w naszej branży. Planujemy, związać z naszą firmą osoby, mogące pracować dla nas w sezonach wzmożonego zapotrzebowania na produkt. Mamy w swoim banku danych wiele osób uczących się zaocznie, które poszukują możliwości dorobienia. Jesteśmy również otwarci na zatrudnianie uczniów czy studentów w okresach wakacyjnych.

- Pozostając przy planach na 2012 rok, jakie są planowane inwestycje?

- Najważniejszą i największą inwestycją zaplanowaną na ten rok, jest modernizacja maszynowni chłodniczej. Pozwoli nam ona uzyskać oszczędności energetyczne, nowoczesną stację sprężarek. Modernizacja ta ma również duże znaczenie od strony bezpieczeństwa, gdyż do uzyskania podobnych warunków chłodniczych będziemy potrzebowali znacznie mniejszą ilość amoniaku. Dwie niezwykle ważne inwestycje przeprowadziliśmy już w ubiegłym roku. Pierwszą z nich była linia do rozbioru mięsa wieprzowego. Pozwoliła nam ona uzyskać znaczny wzrost wydajności, lepszą identyfikowalność poszczególnych surowców zarówno od strony produktu, jak i od strony wykonawcy. Po znaczącym wzroście sprzedaży mięsa widać, że była to bardzo dobra inwestycja. Zdecydowaliśmy się również na zautomatyzowanie procesu pakowania, co znacznie przyspieszyło i usprawniło ten etap produkcji.

- Ile procent wartości sprzedaży stanowi obecnie eksport?

- Eksport stanowi ponad 10 proc. wartości sprzedaży produktów przetworzonych. Wysyłamy towary głównie do krajów Europy Wschodniej i Zachodniej. W tym roku nastąpił prawie 20 proc. wzrost eksportu, w tym roku planujemy wzrost o około 30 proc. Jest to związane z powiększeniem listy zagranicznych odbiorców. W 2012 roku chcemy mocniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach Anglii i Niemiec, prowadzimy także rozmowy dotyczące wejścia na rynek azjatycki. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH