Prezes ZM Silesia: Innowacje są bardzo istotne dla konsumentów

- Nasza firma wierzy w znaczenie innowacji. Jesteśmy przekonani, że ten element jest bardzo istotny dla naszych konsumentów. Trzeba bezustannie wprowadzać różnorodność produktów, pokazywać klientom nowości, które są dostępne - niektóre znajdują sowich odbiorców, a niektóre trzeba wycofać – mówi Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia.
Jego zdaniem, innowacje to obserwowanie trendów żywieniowych, ale i demograficznych. - Jak pokazują badania, na polskim rynku jest coraz więcej małych gospodarstw, tzw. singli, czy małżeństw bezdzietnych, które chcą kupować produkty w mniejszych gramaturach. Widać ten trend w naszej ofercie – mówi.
Ponadto, innowacje polegają także na szukaniu nowych smaków. – Dostawcy przypraw polecają dodatek różnorakich owoców (goja, mandarynki, rodzynki), piwa, whisky do produkcji wędlin. Pojawiają się różnego rodzaju zioła, jak kolendra, warzywa, na przykład papryka jalapeno. Popularne stają się także ziarna czy dodatek różnych gatunków sera. To naprawdę ogrom dodatków i niesamowita mieszanka smaków. W naszej codziennej pracy degustujemy mnóstwo takich nowości, z których część przechodzi do kolejnego etapu wdrożeniowego – informuje Krzysztof Woźnica.
Podkreśla, że odniesienie sukcesu, a czasami przetrwanie danego biznesu są ściśle powiązane z umiejętnością reagowania na zachodzące zmiany w otoczeniu.
- Każdy producent żywności ciągle musi się zastanawiać, jakie działania inwestycyjne powinien podejmować, aby utrzymać lub zwiększyć konkurencyjność rynkową własnych produktów. Na rynku następują ciągłe zmiany oczekiwań klientów, wszystkie informacje dotyczące nowych trendów i zmiany ich gustów muszą być ciągle analizowane. Zmiany są przeróżne – mogą dotyczyć stopnia przetworzenia żywności, zastosowania nowej technologii, wyglądu, smaku, ale również wielkości i rodzaju opakowania - mówi.
Dodaje, że ZM Silesia planują wprowadzenie kilku nowości w przyszłym roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!