Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZPM Biernacki: Zwiększamy sprzedaż dzięki nowej linii mięs pakowanych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-06-2012, 08:10
Prezes ZPM Biernacki: Zwiększamy sprzedaż dzięki nowej linii mięs pakowanych

Po trudnym początku roku, sytuacja w firmie ulega stopniowej poprawie. Na coraz lepsze wyniki ma wpływ uruchomienie nowej linii produktowej. Rozszerzenie naszego portfela produktów o produkty konfekcjonowane i wprowadzenie na rynek marki Beefmaster to była dobra decyzja - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Kubik, prezes Zakładu Przemysłu Mięsnego Biernacki.

- Jaki był II kw. tego roku dla ZPM Biernacki?

- Przede wszystkim, lepszy niż I kw. Pierwsze miesiące 2012 r. nie wypadły tak dobrze, jak tego oczekiwaliśmy. Ten stan rzeczy był poniekąd do przewidzenia. Styczeń i luty zawsze są miesiącami, kiedy trudniej pozyskać żywiec wołowy. Tymczasem zatrudniamy blisko 600 osób, mamy określonej wielkości infrastrukturę i ponosimy związane z tym koszty. Dlatego musimy zapewnić firmie określony przerób, aby pozostać na korzystnym poziomie rentowności. Nie ukrywam, że ilość ubojów z okresu styczeń-luty nie była dla nas satysfakcjonująca. Z drugiej strony, nie można też powiedzieć, że było „tragicznie". Po prostu nie osiągnęliśmy całości wyznaczonego celu i to nas zabolało.

- Jak wyglądały kolejne miesiące?

- Sytuacja w firmie ulegała i ulega nadal stopniowej poprawie. Na coraz lepsze wyniki ma wpływ uruchomienie nowej linii produktowej. Decyzja o rozszerzeniu naszego portfela produktów o produkty konfekcjonowane i wprowadzeniu na rynek marki Beefmaster zapadła już w zeszłym roku. W ramach brandu produkujemy carpaccio wołowe, hamburgery wołowe a także mięsa stało porcjowane odkostnione i z kością, oraz mięsa mielone. Ten ostatni wyrób proponujemy w różnych formach, np. jako kuleczki mięsne. Asortyment pod nową marką będziemy konsekwentnie rozszerzać. Obecnie testujemy jego różne wersje opakowaniowe. Dalsze decyzje będą zależeć od tego, jaka forma gramaturowo-opakowaniowa najlepiej przyjmie się na rynku.

- Rynek jest otwarty na mięsa pakowane?

- W branży dużo się o tym mówi. Z moich obserwacji wynika, że w sklepach pojawiają się już pakowane elementy mięsa wołowego a ich ilość sukcesywnie rośnie. Produkty Beefmaster wpisują się w ten trend. Oprócz samego wprowadzenia produktu na rynek, postawiliśmy sobie także dodatkowy cel, polegający na zmianie nastawienia Polaków do wołowiny. W tym celu twarzą nowego brandu został Grzegorz Cielecki, kapitan polskiej reprezentacji kucharzy. Przygotowuje on przepisy kulinarne, które będą towarzyszyć produktom z serii Beefmaster. Dzięki temu, konsument kupując określony element mięsa, będzie wiedział w jaki sposób może go przyrządzić.

- Znajdzie przepis na opakowaniu?

- Na opakowaniu będzie obecna krótka, podstawowa informacja o przygotowaniu danego elementu mięsnego. Jednocześnie, obok będzie znajdował się kod kreskowy, który po zeskanowaniu smartphonem da klientowi dostęp do strony internetowej, na której znajdzie konkretne przepisy z wykorzystaniem właściwego elementu mięsa. Dzięki temu, konsument będąc jeszcze w markecie ma szansę kupić wszystkie składniki niezbędne do przygotowania określonej potrawy. To rozwiązanie może być ciekawą alternatywą dla nowoczesnych klientów, posługujących się współczesnymi technologiami.

- Nazwa serii Beefmaster sugeruje, że ma Pan związane z brandem plany eksportowe?

- Chcieliśmy, żeby marka budziła pozytywne skojarzenia zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • 24542 05-01-2013, 13:37:
Wszystko świetnie tylko dlaczego kobiety muszą pracować po 12 godz na taśmie w żimnie . Jak one wytrwają do 67 roku.Biedne te dzieci które już teraz nie widzą swoich mam .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH