Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Związku Polskie Mięso: Firmy mięsne muszą utrzymywać powtarzalność produkcji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-04-2012, 09:21
Prezes Związku Polskie Mięso: Firmy mięsne muszą utrzymywać powtarzalność produkcji
Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso (fot. zelaznastudio.pl)

Jeśli firma mięsna nie umie utrzymywać standardów to sama skazuje się na przegraną. Oprócz podstawowych systemów bezpieczeństwa żywności, które zakłady wdrożyły obligatoryjnie po wejściu do UE, producenci muszą spełniać wymogi dyktowane przez odbiorców ich produktów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

- Producenci mięsa i wędlin w Polsce osiągnęli już poziom powtarzalności produkcji porównywalny do poziomu w krajach starej Unii?

- W tej kwestii w ciągu ostatnich lat wiele zmieniło się na lepsze. Czasy, kiedy producentom było ciężko utrzymać jednolitą jakość przeszły do historii. Dzisiejsze procesy produkcyjne, oraz same produkty są wysoko wyspecjalizowane, dzięki czemu powtarzalność stała się rzeczą łatwą do osiągnięcia. Zwłaszcza, że stała się ona koniecznością, jeśli zakład mięsny chce współpracować z nowoczesną dystrybucją.

- Sieci handlowe wymuszają pewne standardy?

- Po części tak jest. Jeśli jakaś firma nie umie utrzymywać standardów, sama skazuje się na przegraną. Oprócz podstawowych systemów bezpieczeństwa żywności, które zakłady wdrożyły obligatoryjnie po wejściu do UE, producenci muszą spełniać wymogi dyktowane przez odbiorców ich produktów. Ci z kolei przeprowadzają audyty. Sieci handlowe nie rozpoczną obecnie współpracy z żadną firmą, zanim nie przeprowadzą w niej audytu. Muszą sprawdzić m.in. zdolność zakładu do zagwarantowania powtarzalności produktu.

- Niemniej, brak standaryzacji produkcji ciągle się w branży mięsnej zdarza...

- Być może, ale na pewno nie w renomowanych firmach, które produkują zarówno wyroby markowe, jak i sygnowane marką własną sieci handlowych. Operatorzy dystrybucyjni nie mogą sobie pozwolić na to, żeby produkt nie był powtarzalny. Minęły już czasy, kiedy klientowi można było wcisnąć „byle co". W tej chwili konsument bardzo szybko weryfikuje jakość nabywanych towarów. Nawet kupując wędliny pod marką dyskontu, oczekuje, że ich parametry za każdym razem będą takie same. Gdy okazuje się, że uległy zmianie, przeważnie odchodzi od dostawcy.

- A co z jakością polskich produktów mięsnych?

- Jeśli chodzi o jakość, to jesteśmy w światowej czołówce.

- Jak rozwija się produkcja w systemach jakości?

- Niestety, jesteśmy w fazie kryzysu gospodarczego. Otrzymujemy niepokojące sygnały nawet ze strony dystrybutorów z Wielkiej Brytanii, gdzie produkcja w systemach jakości jest doskonale rozwinięta, do tego stopnia, że wprowadzone są wręcz kategorie systemów. Zwracają oni uwagę, że konsumenci odwracają się w tym momencie od jakości na rzecz ceny. U nas taka sytuacja utrzymuje się przez cały czas, zatem możemy jedynie iść na przód. Systemy w Polsce stopniowo się rozwijają. Jednak ilość konsumentów przywiązanych do systemów jakościowych jest na razie bardzo mała.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • marek 19-04-2012, 14:11:
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH