Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Związku "Polskie Mięso": Nie bójmy się pakowanego mięsa

- Nie bójmy się kupować mięsa pakowanego. Twierdzenie, że jest to mięso stare albo niewiadomego pochodzenia to mit. Pakowane mięso ma dłuższy termin przydatności. Kupując mięso z lady sklepowej zwróćmy uwagę czy porozdzielane szybkami są gatunki. Nie dochodzi wówczas do wtórnego zakażenia mięsa i jest bezpieczne - mówi Witold Choiński, prezes Związku "Polskie Mięso"

Prezes Związku
fot. shutterstock

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 09-01-2020, 12:57

Witold Choiński radzi, aby przy zakupie mięsa świeżego, np. na stoisku w sklepie pytać sprzedawców o pochodzenie mięsa.

- Sprzedawca powinien to wiedzieć, ponieważ na opakowaniu zbiorczym zawsze znajduje się informacja o pochodzeniu. Dlatego nie bójmy się pytać, a jeśli zdarzy się, że ekspedient nie będzie wiedział to następnym razem się wyedukuje - mówi.

Prezes Związku "Polskie Mięso" wskazał, że branża też chce edukować konsumentów.

- Konsumenci powinni przede wszystkim zwracać uwagę na pochodzenie mięsa. Dziś, dzięki rozwiązaniom z zakresu traceability, wiemy gdzie dane zwierze zostało wychowane, ubite i przetworzone. Wybierajmy więc mięso, którego pochodzenie znamy. Wiemy, że trafia do nas drób z Ukrainy i Brazylii, gdzie drób jest żywiony inaczej niż w Polsce, m.in. z wykorzystaniem mączek mięsno-kostnych, co jest zabronione w UE. Standardy wypracowane w Unii Europejskiej gwarantują pochodzenie polskiego mięsa, a to jest jeden z elementów na który konsumenci coraz mocniej zwracają uwagę - dodał.

Choiński uzupełnił, że konsumenci poszukują także informacji na temat dobrostanu zwierząt.

- Im większy dobrostan, tym lepsza jakość mięsa. Szukajmy więc produktów, które mają certyfikat jakości. Certyfikaty możemy w każdej chwili zweryfikować, zadzwonić do jednej z pięciu instytucji certyfikujących Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Szukajmy zatem znanego mięsa wysokojakościowego - dodał.

Prezes "Polskiego Mięsa" przyznał, że branża zmaga się z licznymi wyzwaniami.

- To nie tylko rosnące koszty, ale i konkurencja na rynku europejskim. Żeby się liczyć na tym rynku niezbędne są duże inwestycje. Rynek krajowy jest rozdrobniony, co ma swoje zalety, ale i wady, gdyż musimy mieć firmy, które są w stanie wyprodukować i eksportować duże ilości mięsa o jednakowym standardzie. W kraju jest miejsce zarówno dla zakładów małych, jak i średnich. Mogą one znajdować nisze rynkowe dla siebie na wzór browarów kraftowych, które w ciągu kilku lat zwiększyły swój udział rynkowy z 2 do 30 proc. - zakończył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Witold Choiński RSS ALERT    /    Polskie Mięso RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    pakowanie wędlin RSS ALERT    /    certyfikacja RSS ALERT    /    systemy jakości RSS ALERT    /    systemy jakości mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.