Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci mięsa wieprzowego, wołowego i drobiowego łączą siły

  • Autor: PAP
  • Data: 23-06-2014, 18:42

Organizacje zrzeszające producentów mięsa chcą wspólnie promować za granicą wszystkie jego gatunki. Podczas październikowych targów żywności SIAL w Paryżu na jednym stoisku narodowym prezentowane mają być produkty wieprzowe, wołowe i drobiowe.

"Udało się nam osiągnąć to, o czym mówiliśmy od kilku lat - na targach w Paryżu będzie jedno duże stoisko współfinansowane z trzech funduszy promocji mięsa: wieprzowego, wołowego oraz drobiu" - powiedział w poniedziałek dyrektor Krajowej Rady Drobiarskiej Łukasz Dominiak. Dodał, że polskie stoisko będzie się mieściło obok ekspozycji znaczących na świcie eksporterów mięsa - Stanów Zjednoczonych i Brazylii.

O idei wspólnego promowania produktów żywnościowych rozmawiano na poniedziałkowej konferencji w Agencji Rynku Rolnego. Zdaniem jej wiceprezesa Lucjana Zwolaka, taki sposób promocji jest korzystniejszy dla firm, gdyż są one o wiele bardziej rozpoznawalne niż wtedy, gdy prezentują swoje wyroby na oddzielnych, często porozrzucanych po halach targowych stoiskach.

Do zalet utworzenia stoiska narodowego Zwolak zaliczył wspólną organizację różnych imprez - m.in. pokazów kulinarnych, umieszczenie na naszej ekspozycji barw narodowych, czy charakterystycznej symboliki, takiej jak hasło "Polska smakuje". Jego zdaniem powinno to zwrócić uwagę na polską ofertę handlową i ułatwić nawiązywanie kontaktów między firmami.

Prezes Krajowej Rady Drobiarskiej Rajmund Paczkowski powiedział, że dotychczas mięso czerwone i drób były prezentowane na oddzielnych stoiskach, ale - jak zaznaczył - promocja wszystkich gatunków mięsa w jednym miejscu jest korzystna dla wszystkich.

"Wspólne działania mięsnych organizacji branżowych uwidaczniają szeroką ofertę polskich firm" - dodał szef Związku "Polskie Mięso" Witold Choiński.

Według prezesa Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego Wiesława Różańskiego promocja żywności jest konieczna nawet w sytuacji kryzysowej, jaką było wykrycie w Polsce wirusa afrykańskiego pomoru świń. Podkreślił, że nieobecność na targach powoduje, że wypada się z rynku i później trudno jest na niego wrócić. Podobnie uważa wiceprezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP Piotr Ziemann. Jego zdaniem sprzedaż mięsa bez stałej promocji jest niemożliwa.

W 2013 r. Polska wyeksportowała żywność o wartości ok. 20 mld euro, tj. o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Głównym partnerem handlowym jest Unia Europejska, do której trafia ok. 80 proc. produktów rolno-spożywczych. 20 proc. wartości eksportu stanowiły żywe zwierzęta, mięso i przetwory mięsne.

Targi SIAL w Paryżu będą w tym roku obchodzić swoje 50-lecie. Ta jedna z najważniejszych tego typu imprez w Europie odbywa się co dwa lata. W 2012 r. wzięło w niej udział prawie 6 tys. wystawców z 100 krajów świata. Targi przeznaczone są głównie dla handlowców; podczas ostatniej edycji imprezę tę odwiedziło 150 tys. osób z 200 krajów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Krycha 24-06-2014, 13:26:
Co tam ekspozycja wspólna różnych gatunków mięs. Najważniejsze by do Paryża na SIAL pojechali wszyscy prezesi i dyrektorzy biur.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.