Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Producenci: Należy obalać mity na temat hodowli i sprzedaży karpi

- Każdy grudzień już od kilkunastu lat przynosi falę medialnych kłamstw na temat karpi, ich hodowli i sprzedaży. Kreują je pseudoekolodzy, którzy, w odróżnieniu od ekologów, prawdziwych miłośników przyrody, wolą obcowanie z mediami, niż z naturą. Tak więc w dobrze pojętym interesie Polaków, należy te mity obalać i dać naszym rodakom rzetelne informacje - napisały we wspólnym komunikacie Towarzystwo Promocji Ryb "Pan Karp" i Organizacja Producentów Polski Karp.

Producenci: Należy obalać mity na temat hodowli i sprzedaży karpi
fot. mat. pras.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 23-12-2019, 12:25

Hodowcy podkreślają, że karp jest w Polsce podstawową rybą wigilijnego stołu.

- Sprzedaż karpi bezpośrednio z wody na przestrzeni ostatnich lat nie zmniejsza się, a według naszych danych ponad 70% klientów preferuje tę formułę zakupu wigilijnej ryby jako żywą lub ubitą na miejscu - czytamy.

Organizacje zapewniają, że karp sprzedawany zgodnie z wytycznymi Głównego Lekarza Weterynarii ma zapewniony dobrostan, co oznacza, że zminimalizowane jest ryzyko stresu.

- Odczucie "cierpienia" nie jest przynależne rybom z powodu braku kory mózgowej. Tym samym powoływanie się przez pseudoekologów na autorytet naukowców badających szczątki ptaków kopalnych sprzed milionów lat, którzy nie mają żadnego dorobku z dziedziny ichtiologii, jest ośmieszaniem nauki i kpiną z konsumentów. Naukowcy zajmujący się dobrostanem ryb, jednoznacznie potwierdzają, że sprzedaż ryb z wody, przy spełnieniu wytycznych Głównego Lekarza Weterynarii nie narusza dobrostanu ryb - wskazują.

Zbigniew Szczepański, prezes zarządu Towarzystwa Promocji Ryb "Pan Karp" w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl uzupełnia, że zgodnie z przepisami ryb nie wolno transportować i przetrzymywać w celu sprzedaży, bez wody. 

- W zasadach dobrej praktyki rybackiej, obowiązują reguły dotyczące przetrzymywania żywych ryb w oparciu o zagęszczenie, temperaturę wody i czas przechowywania. Nie każdy z klientów rozumie, w którym momencie ryba podpływa naturalnie do powierzchni wody w basenie, a kiedy faktycznie z braku tlenu się dusi. Natomiast dziś bardzo łatwo uchwycić telefonem komórkowym krótkie ujęcie, jak ryba wystawia koniec pyska nad wodę i skomentować to bez specjalnego zastanowienia, że na pewno się męczy. Jednostkowe sytuacje, czy najwyżej rzadkie, są naświetlane przez media i nabiera to czasem takiego obrotu jakby wszystkie ryby były źle traktowane, co jest nieprawdą - dodaje.

"Polski Karp" i "Pan Karp" są zdania, że protesty "pseudoekologów" w rzeczywistości nie są walką o dobro zwierząt, a tylko ideologiczną walka z tradycją i lekceważeniem historycznych, a przede wszystkim kulturowych obyczajów milionów polskich konsumentów.

- Warto zauważyć, że konsumenci, którzy kupują karpie prosto z wody, nie kwestionują prawa do realizowania wybranego stylu życia wegetarianom, weganom, czy innym mniejszościom, ale oczekują w zamian, że ich podstawowe prawa do wyboru produktów spożywczych i ich formy zakupu, nie będą atakowane jak to dotychczas ma miejsce - czytamy w komunikacie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

karp RSS ALERT    /    karpie RSS ALERT    /    Towarzystwo Promocji Ryb Pan Karp RSS ALERT    /    Zbigniew Szczepański RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    Boże Narodzenie RSS ALERT    /    hodowla karpia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.24.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.