Produkcja drobiu w Polsce wzrośnie w tym roku o ok. 7 proc.

Zgodnie z raportem Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej produkcja mięsa drobiowego w Polsce w 2013 roku wyniosła 1 685 tys. ton i wzrosła o 6,5 proc. Dynamika wzrostu była jednak nieco niższa niż w 2012 roku. Prognozy na 2014 rok są optymistyczne i zakładają wzrost produkcji drobiu o kolejne 7-7,5 proc. - podał Indykpol w raporcie kwartalnym.
POWIĄZANE TEMATY
- Rynek drobiu w UE: Coraz większa presja na producentów przy rosnącym imporcie z krajów trzecich
- Produkcja drobiu w 2017 roku wyniosła 3 mln ton. Co drugi polski kurczak wyjeżdża zagranicę
- Prezes ZM Olewnik: Polacy zwracają uwagę na to, jaki kapitał stoi za producentami mięsa i wędlin
- UE przedłuży zakaz importu drobiu z brazylijskich zakładów BRF
Jak podał Indykpol, od wielu lat poziom produkcji drobiu w Polsce przekracza potrzeby rynku krajowego, dlatego około 35 proc. drobiu kierowane jest na rynki zagraniczne. Eksport stanowi koło napędowe polskiej produkcji drobiu i ma wyższe tempo wzrostu niż sama produkcja. W 2013 roku polscy producenci sprzedali za granicę 614 tys. ton drobiu, tj. o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Największym odbiorcą polskiego mięsa drobiowego są Niemcy, na drugim miejscu plasuje się Republika Czeska. Bardzo dobry rezultat uzyskano w eksporcie przetworów drobiowych, w ubiegłym roku sprzedano ich aż o 20% więcej niż rok wcześniej czyli 56,8 tys. ton, a jego wartość wyniosła 149 mln euro. Największymi odbiorcami polskiego mięsa i przetworów z drobiu były tradycyjnie państwa UE, a wśród nich głównie Niemcy, Wielka Brytania, Czechy i Francja. Najważniejszymi rynkami zbytu z krajów trzecich były Benin i Hongkong. Wzrosła ponad dwukrotnie sprzedaż do Chin oraz do krajów afrykańskich.
W raporcie zaznaczono jeszcze, że na rynku europejskim Polska jest znaczącym i wciąż rozwijającym się producentem i eksporterem mięsa drobiowego. Polscy producenci z sukcesem sprzedają na zachodzie Europy mięsa i elementy z gęsi, indyków oraz kurczaków. Mięso drobiowe produkowane w dobrych polskich zakładach nie ustępuje jakością produkowanemu w innych krajach europejskich i cieszy się dużym uznaniem klientów oraz konsumentów w Europie Zachodniej. Polski drób jest konkurencyjny cenowo dlatego jego udział w rynku unijnym systematycznie rośnie. W strukturze sprzedaży za granicę nadal dominuje rynek UE, na który trafia ok. 80 proc. łącznego wolumenu eksportu. Według danych Eurostat Polska stała się trzecim, po Francji i Holandii, eksporterem mięsa drobiowego na rynki pozaunijne. Polska na tle innych krajów unijnych wyróżnia się najwyższym, dwucyfrowym tempem wzrostu eksportu.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!