Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prof. Pisula: Polski konsument preferuje tradycyjne produkty mięsne

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-06-2013, 13:31
Prof. Pisula: Polski konsument preferuje tradycyjne produkty mięsne
prof. dr hab. Andrzej Pisula z Zakładu Technologii Mięsa SGGW (fot. PTWP)

Polski przemysł mięsny jest "spóźniony" w asortymencie przetworów convenience w stosunku do wiodących krajów europejskich, np. Holandii, Danii czy Niemiec. Poza tym polski konsument, szczególnie starszego pokolenia, jest bardzo konserwatywny i preferuje tradycyjne produkty, często uznawane za synonim dobrej jakości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Andrzej Pisula z Zakładu Technologii Mięsa SGGW.

- Trend convenience jest popularny w gronie młodego pokolenia. Upłynie jeszcze kilka lat, aby produkcja żywności wygodnej stanowiła istotną część przetworów mięsnych - prognozuje profesor, jednocześnie zaznaczając, że bez względu na wielkość sprzedaży produktów „wygodnych", sektor mięsny ma szansę zwiększyć swoją rentowność, ale niezbędne są działania konsolidacyjne i wyeliminowanie zakładów "psujących" opinię o branży.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że spowolnienie gospodarcze w pewnym stopniu wpływa na rynek produktów convenience. - W chwili obecnej olbrzymia część kupujących sugeruje się ceną przetworów mięsnych. Nowe produkty są obarczone pewnym ryzykiem i stosunkowo drogie. Jedynie niektóre zakłady zwracają uwagę na fakt konieczności promocji nowego asortymentu, a to również podnosi cenę produktu - zauważa prof. Pisula.

Dodaje, że na razie nie widzi szansy na podbój przez polskie przetwory convenience rynków zagranicznych. - Przeglądając oferty tego rodzaju żywności, produkowanej np. w USA, dochodzi się do wniosku, że Europa, a zwłaszcza Polska, jest daleko w tyle. Jak na razie polscy producenci starają się wprowadzić na rynek żywność wygodną ale w "polskim wydaniu", mającej szanse zaakceptowania jedynie przez lokalnego kupującego. Stosunkowo mało jest produktów "innowacyjnych" - podkreśla.

Zdaniem Andrzeja Pisuli, dopiero po ustabilizowaniu sytuacji ekonomicznej i istotnym wzroście gospodarczym, w tym również spadku bezrobocia wśród młodych konsumentów - bardzo wrażliwych na nowe produkty, struktura produkcji ulegnie pewnej zmianie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • przedstawiciel starszego pokol 07-06-2013, 13:08:
Taka filozofia człowieka nauki mija się z prawdą.
  • drobiarzz 07-06-2013, 09:57:
Każdy kto ma kontakty z rynkiem konsumenta przyzna Mu rację
  • Profesor SGGW 06-06-2013, 21:40:
Bierze kasę za zasiadanie w Radzie Nadzorczej Tarczyński S.A. ....

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH