Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prof. Pisula: Polski konsument preferuje tradycyjne produkty mięsne

Polski przemysł mięsny jest "spóźniony" w asortymencie przetworów convenience w stosunku do wiodących krajów europejskich, np. Holandii, Danii czy Niemiec. Poza tym polski konsument, szczególnie starszego pokolenia, jest bardzo konserwatywny i preferuje tradycyjne produkty, często uznawane za synonim dobrej jakości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl prof. dr hab. Andrzej Pisula z Zakładu Technologii Mięsa SGGW.

Prof. Pisula: Polski konsument preferuje tradycyjne produkty mięsne
prof. dr hab. Andrzej Pisula z Zakładu Technologii Mięsa SGGW (fot. PTWP)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 06-06-2013, 13:31

- Trend convenience jest popularny w gronie młodego pokolenia. Upłynie jeszcze kilka lat, aby produkcja żywności wygodnej stanowiła istotną część przetworów mięsnych - prognozuje profesor, jednocześnie zaznaczając, że bez względu na wielkość sprzedaży produktów „wygodnych", sektor mięsny ma szansę zwiększyć swoją rentowność, ale niezbędne są działania konsolidacyjne i wyeliminowanie zakładów "psujących" opinię o branży.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że spowolnienie gospodarcze w pewnym stopniu wpływa na rynek produktów convenience. - W chwili obecnej olbrzymia część kupujących sugeruje się ceną przetworów mięsnych. Nowe produkty są obarczone pewnym ryzykiem i stosunkowo drogie. Jedynie niektóre zakłady zwracają uwagę na fakt konieczności promocji nowego asortymentu, a to również podnosi cenę produktu - zauważa prof. Pisula.

Dodaje, że na razie nie widzi szansy na podbój przez polskie przetwory convenience rynków zagranicznych. - Przeglądając oferty tego rodzaju żywności, produkowanej np. w USA, dochodzi się do wniosku, że Europa, a zwłaszcza Polska, jest daleko w tyle. Jak na razie polscy producenci starają się wprowadzić na rynek żywność wygodną ale w "polskim wydaniu", mającej szanse zaakceptowania jedynie przez lokalnego kupującego. Stosunkowo mało jest produktów "innowacyjnych" - podkreśla.

Zdaniem Andrzeja Pisuli, dopiero po ustabilizowaniu sytuacji ekonomicznej i istotnym wzroście gospodarczym, w tym również spadku bezrobocia wśród młodych konsumentów - bardzo wrażliwych na nowe produkty, struktura produkcji ulegnie pewnej zmianie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Pisula RSS ALERT    /    SGGW RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • człowiek z branży 2013-06-06 17:30:35
    gdzie ten Gościu się urodził i kto go promuje żenada
  • Profesor SGGW 2013-06-06 21:40:26
    Bierze kasę za zasiadanie w Radzie Nadzorczej Tarczyński S.A. ....
  • drobiarzz 2013-06-07 09:57:29
    Każdy kto ma kontakty z rynkiem konsumenta przyzna Mu rację
  • przedstawiciel starszego pokol 2013-06-07 13:08:37
    Taka filozofia człowieka nauki mija się z prawdą.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.