Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prognozy dla rynku drobiu w Chinach w 2016 r.

  • Autor: BGŻ BNP Paribas
  • Data: 17-02-2016, 09:53
Prognozy dla rynku drobiu w Chinach w 2016 r.
fot. shutterstock

Amerykański Departament Rolnictwa USDA w opublikowanym na początku lutego br. raporcie, przedstawił prognozy dotyczące  rynku drobiu w Chinach w 2016 r.  - Wynika z nich, że popyt na mięso drobiowe w  tym kraju (konsumpcja), nieznacznie obniży się w stosunku do roku poprzedniego, wynosząc  12,7 mln t wobec 13,4 mln t przed rokiem (- 4 proc.) - mówi Mariusz Dziwulski, ekspert ds. analiz rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas.

Amerykański Departament Rolnictwa USDA w opublikowanym na początku lutego br. raporcie, przedstawił prognozy dotyczące  rynku drobiu w Chinach w 2016 r.  Wynika z nich, że popyt na mięso drobiowe w  tym kraju (konsumpcja), nieznacznie obniży się w stosunku do roku poprzedniego, wynosząc  12,7 mln t wobec 13,4 mln t przed rokiem (-4 proc.). 

- Nieznacznie  zmieni się struktura dostaw drobiu na rynek chiński. USDA przewiduje, że produkcja drobiu w Chinach w 2016 r. zmniejszy się o 5 proc. do poziomu 12,7 mln. t. Spadek wynikać będzie z mniejszego importu kurcząt reprodukcyjnych (głównie z USA, które przed wprowadzeniem zakazu odpowiadało za 90 proc. importu do Chin), który spowodowany jest rozprzestrzenianiem się ognisk ptasiej grypy na świecie i tym samym trudności w odbudowie stad podstawowych kurcząt brojlerów w kraju. Według USDA import stad prarodzicielskich kurcząt brojlerów w 2016 r. przez Chiny zmniejszy się o blisko 30 proc. - mówi Mariusz Dziwulski.

Zdaniem eksperta BGŻ BNP Paribas wzrosnąć może natomiast zainteresowanie konsumpcją drobiu z zagranicy. - Według oczekiwań Amerykańskiego Departamentu, import mięsa drobiowego do Chin w 2016 r. może wynieść  400 tys. t , co oznaczałoby wzrost o blisko 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego. USDA podniosła swoje wcześniejsze oczekiwania jeśli chodzi o import w 2016 r. o 140 tys. t. - dodaje analityk.

Biorąc pod uwagę oczekiwane zmiany, można przypuszczać, że Polska również może stać się jednym z beneficjentów prognozowanego wzrostu.

- Na początku 2015 r. zamknięto rynek chiński dla USA, głównego dostawcy drobiu do Chin w 2014 r., co spowodowało wzrost importu z Brazylii oraz innych mniejszych dostawców - między innymi Polski. Brazylia w 2015 r. odpowiadała za ok. 75 proc. łącznego importu mięsa drobiowego do Chin. Udział USA w chińskim imporcie zmniejszył się do poziomu poniżej 10 proc. Natomiast udział Polski, biorąc pod uwagę cały 2015 r., wyniósł ok. 3 proc. - zapewnia Mariusz Dziwulski z BGŻ BNP Paribas.

Dla Polski, Chiny nie są aż tak znaczącym partnerem handlowym jeśli chodzi o mięso drobiowe. Z danych Ministerstwa Finansów (za MRiRW) wynika, że  udział Chin w wolumenie polskiego eksportu mięsa drobiowego i przetworów drobiowych w pierwszych 11 miesiącach 2015 r. wynosił tylko 2 proc.

- Jeśli włączyć do tej statystyki eksport do Hongkongu udział ten wynosiłby łącznie już 5 proc. Znaczenie Chin przejawia się jednak w dość istotnej roli odbiorcy tańszych elementów kurcząt, co pozwala zoptymalizować przychody producentom mięsa drobiowego w Polsce. Główny rynek zbytu polskiego drobiu - UE-28 koncentruje się na zakupach droższych elementów tuszek. Niemniej,  rynek chiński staje się coraz ważniejszy dla polskich producentów i eksporterów - twierdzi analityk BGZ BNP Paribas. Według danych Eurostatu wolumen eksportu towarów o kodzie CN 0207 z Polski do Chin  zwiększył się z 0,26 tys. t w 2011 r. do 11,4 tys. t w 2015 r. (dane dla okresu styczeń-październik).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.