Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Promocja mięsa przynosi wymierne korzyści

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2015, 13:39
Promocja mięsa przynosi wymierne korzyści
Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (fot. mat.pras.)

Polska jest jednym z bardziej znaczących beneficjentów środków przeznaczonych na kampanie promujące polską i europejską żywność – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

Szef UPEMI zwraca uwagę, że unijna polityka promocyjna prowadzona od kilku lat przez Komisję Europejską nakierowana jest na pomoc podmiotom z sektora rolno-spożywczego w zdobywaniu nowych rynków międzynarodowych lub umocnieniu na nich naszej pozycji. - W ramach kampanii promocyjnych zwiększana jest też świadomość konsumentów na temat jakości europejskich produktów – zaznacza Wiesław Różański. - Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego prowadziła i prowadzi kampanie informacyjno promocyjne na rzecz mięsa wieprzowego i wołowego skierowane na rynki krajów trzecich. Z naszych doświadczeń opartych na realizacji dotychczasowych programów i potwierdzonych w badaniach KE wynika, że działania promocyjne dotyczące świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów przynoszą realne, wymierne korzyści dla hodowców i producentów – dodaje.

- Prowadząc od 2 lat w ramach kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” działania na rynkach USA, Wietnamu i Korei Południowej zaobserwowaliśmy wzrost eksportu mięsa wieprzowego, wołowego i przetworów mięsnych do krajów docelowych. Na rynku USA odnotowaliśmy pięciokrotny, w porównaniu do 2013 r., wzrost eksportu polskiej wieprzowiny, do około 19 tysięcy ton w roku 2014. W przypadku Wietnamu przyjął on rolę pośrednika w handlu wieprzowiną pomiędzy Europą a Azją. W odniesieniu zaś do całego rynku UE wzrost eksportu mięsa wieprzowego i wołowego w 2104 roku, w porównaniu do 2013 r., wyniósł około 10 proc. – wskazuje ekspert.

W ocenie prezesa UPEMI kampanie promocyjne są doskonałym mechanizmem umożliwiającym polskim przedsiębiorcom zaprezentowanie swojej oferty produktowej opartej na dobrym jakościowo surowcu na rynkach zewnętrznych. - Patrząc z perspektywy zrealizowanych kilku kampanii i pozytywnie oceniając ich oddziaływanie na rynkach docelowych, podjęliśmy się poprowadzenia działań promocyjnych na nowych dla nas rynkach, jak: Tajwan, Singapur, Nowa Zelandia, Kazachstan, RPA w ramach kampanii „Smak jakości i tradycji prosto z Europy” – komentuje Różański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH