Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Promocja mięsa się profesjonalizuje

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 13:05
Promocja mięsa się profesjonalizuje
Jerzy Wierzbicki, prezes PZPBM (fot. PTWP)

Działania promocyjne polskiej branży mięsnej są coraz bardziej profesjonalne – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jerzy Wierzbcki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

Rynki zewnętrzne można podzielić na rynek wewnętrzny Unii Europejskiej oraz kraje trzecie. Aktywność promocyjna na obu obszarach wymaga odmiennego podejścia i środków. - Na rynku UE warto odnotować inicjatywę KRD IG oraz organizacji branżowych mięsa czerwonego, które wspólnie zorganizowały stoisko w ubiegłym roku na targach SIAL 2014 (KRD, Polskie Mięso, PZPBM) w Paryżu oraz ANUGA 2015 w Kolonii (KRD, UPEMI, PZPBM). Część firm, które wystawiały się indywidualnie zadeklarowała chęć wystąpienia we wspólnym bloku – wskazuje Jerzy Wierzbicki.

- Jest szansa, że polska ekspozycja  nie będzie odbiegać od ekspozycji firm z USA, Francji, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Zamiast być niewidoczni lub wyglądać jak „ubogi krewny”, mamy szansę prezentować się jako silna branża w skali UE. Sukces tego projektu będzie uzależniony od porozumienia w branży i od uruchomienia wsparcia ze środków publicznych, z jakich korzystają nasi konkurenci z innych krajów. Stosowne rozporządzenie w ramach PROW 2014-2020 jest aktualnie przygotowywane przez ministerstwo rolnictwa – dodaje.

W dyskusjach podczas tegorocznych targów ANUGA zrodziła się również potrzeba, aby wzorować się na państwach, które maja spójny branding kraju. - Mimo że USA, Hiszpanie, Francuzi mieli swoje stosika w kilku halach produktowych, to z daleka było widać kto jest kto. Rozmowy w tym kierunku podjęli już organizatorzy stoiska polskiej branży mięsnej na ANUGA 2015 – zaznacza prezes PZPBM. - Odnośnie promocji w krajach trzecich, warto odnotować działania na rynku Turcji i w Azji, oraz w USA. Potrzebne jest wzmocnienie działań na rynkach arabskich oraz na rosnących rynkach w Afryce – akcentuje.

Finansowanie kampanii promocyjnych na rynkach krajów trzecich ulega zmianie od 1 grudnia 2015. Wchodzi w życie Rozporządzenie (WE) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym  i w państwach trzecich, które preferuje działania na rynkach trzecich.

- Będą też preferencje dla programów wielonarodowych. Natomiast dla programów na rynku UE będą ograniczenia. Należy zatem spodziewać się zachęty do podejmowania działań na wielu rynkach lub przez organizacje z kilku krajów. Promocje produktów wysokiej jakości, prowadzone przez organizacje z jednego kraju na jednym rynku, będą wspierane wyłącznie w ramach nowego PROW. Do tej nowej sytuacji nasze organizacje i firmy już się przygotowują – mówi Wierzbicki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH