REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Promocja mięsa się profesjonalizuje

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2015, 13:05
Promocja mięsa się profesjonalizuje
Jerzy Wierzbicki, prezes PZPBM (fot. PTWP)

Działania promocyjne polskiej branży mięsnej są coraz bardziej profesjonalne – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jerzy Wierzbcki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

REKLAMA

Rynki zewnętrzne można podzielić na rynek wewnętrzny Unii Europejskiej oraz kraje trzecie. Aktywność promocyjna na obu obszarach wymaga odmiennego podejścia i środków. - Na rynku UE warto odnotować inicjatywę KRD IG oraz organizacji branżowych mięsa czerwonego, które wspólnie zorganizowały stoisko w ubiegłym roku na targach SIAL 2014 (KRD, Polskie Mięso, PZPBM) w Paryżu oraz ANUGA 2015 w Kolonii (KRD, UPEMI, PZPBM). Część firm, które wystawiały się indywidualnie zadeklarowała chęć wystąpienia we wspólnym bloku – wskazuje Jerzy Wierzbicki.

- Jest szansa, że polska ekspozycja  nie będzie odbiegać od ekspozycji firm z USA, Francji, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Zamiast być niewidoczni lub wyglądać jak „ubogi krewny”, mamy szansę prezentować się jako silna branża w skali UE. Sukces tego projektu będzie uzależniony od porozumienia w branży i od uruchomienia wsparcia ze środków publicznych, z jakich korzystają nasi konkurenci z innych krajów. Stosowne rozporządzenie w ramach PROW 2014-2020 jest aktualnie przygotowywane przez ministerstwo rolnictwa – dodaje.

W dyskusjach podczas tegorocznych targów ANUGA zrodziła się również potrzeba, aby wzorować się na państwach, które maja spójny branding kraju. - Mimo że USA, Hiszpanie, Francuzi mieli swoje stosika w kilku halach produktowych, to z daleka było widać kto jest kto. Rozmowy w tym kierunku podjęli już organizatorzy stoiska polskiej branży mięsnej na ANUGA 2015 – zaznacza prezes PZPBM. - Odnośnie promocji w krajach trzecich, warto odnotować działania na rynku Turcji i w Azji, oraz w USA. Potrzebne jest wzmocnienie działań na rynkach arabskich oraz na rosnących rynkach w Afryce – akcentuje.

Finansowanie kampanii promocyjnych na rynkach krajów trzecich ulega zmianie od 1 grudnia 2015. Wchodzi w życie Rozporządzenie (WE) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym  i w państwach trzecich, które preferuje działania na rynkach trzecich.

- Będą też preferencje dla programów wielonarodowych. Natomiast dla programów na rynku UE będą ograniczenia. Należy zatem spodziewać się zachęty do podejmowania działań na wielu rynkach lub przez organizacje z kilku krajów. Promocje produktów wysokiej jakości, prowadzone przez organizacje z jednego kraju na jednym rynku, będą wspierane wyłącznie w ramach nowego PROW. Do tej nowej sytuacji nasze organizacje i firmy już się przygotowują – mówi Wierzbicki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH