Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Przeczytaj cały wywiad z Maciejem Rybickim, prezesem Provimi Polska

Obecna sytuacja w postaci wysokich cen surowców do produkcji pasz oraz niestabilna jakość powodują, że producenci wolą kupić mieszanki pełnoporcjowe niż szukać ziarna we własnym zakresie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Rybicki, prezes Provimi Polska.

Przeczytaj cały wywiad z Maciejem Rybickim, prezesem Provimi Polska
Na fot. Maciej Rybicki, prezes Provimi Polska
- Jakie są plany Provimi na przyszły rok?

- Od 2009 roku przechodzimy proces reorganizacji, który opiera się nie tylko na optymalizacji kosztów, ale również na zmianach wewnętrznych i zewnętrznych naszej firmy. Obecnie skupiamy się na podstawowej działalności, jaką jest doradztwo żywieniowe oraz produkcja wysokiej jakości pasz. W efekcie tych zmian chcemy wzmocnić naszą pozycję lidera i innowatora w Polsce. Dodatkowo planujemy jeszcze mocniej wykorzystywać naszą globalną wiedzę w oparciu o liczne fermy doświadczalne, wykwalifikowanych i doświadczonych doradców oraz efektywne zarządzanie procesami wewnętrznymi. Dzięki temu nasi klienci będą mogli liczyć na kolejne udoskonalenia w programach żywieniowych oraz łatwiejszy dostęp do dobrych praktyk z innych części świata. Oczywiście nie zapominamy także o wprowadzonej w 2010 roku strategii One Provimi. Jednak już teraz mogę powiedzieć, że najbliższy czas będzie dla naszej firmy przełomowy pod wieloma względami.

- Jakich innowacji możemy się spodziewać?

- Obecnie pracujemy nad nowymi produktami. Już niebawem nasze portfolio zostanie rozszerzony o nowe elementy kompleksowego programu żywienia trzody chlewnej Synergia. Niedługo pojawią się również odświeżone programy dla bydła. Wszystkie te nowości powstają w oparciu o wiedzę nie tylko Polską, ale i całego holdingu.

- 2010 r. był ciężki dla producentów pasz?

- Kończący się rok był dla całego rynku trudny pod wieloma względami, z których na szczególną uwagę zasługują dwa. Pierwszym z nich jest niewątpliwie załamanie się pogody, która w konsekwencji wpłynęła na wzrost cen zbóż. Porównując dane z 2010 roku z analogicznym okresem w 2009, łatwo zauważyć, że sytuacja uległa znacznemu pogorszeniu. Drugim, wartym wspomnienia aspektem, jest wpływ słabej koniunktury na hodowlę w Polsce. Przykładem może być trzoda chlewna i spadki tutaj notowane. Osobiście jestem jednak pozytywnie nastawiony do tych zmian i uważam je za chwilowe. Moim zdaniem rynek już wkrótce się ustabilizuje i niebawem powróci tendencja wzrostowa.

więcej informacji:

Rybicki Maciej RSS ALERT    /    Provimi Holding RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • zbyszek 2010-12-07 23:28:47
    to co się dzieje na polskim rynku produkcji trzody chlewnej to owoc w dużej mierze braku konsolidacyjnej siły polskiego producenta na własne życzenie oczywiście wobec podmiotów skupujących a handel zawsze robił i robi co chce. zobaczymy jak długo tak będzie i komu najbardziej to wyjdzie na zdrowie,w swej złożoności to jedna z ogromnych przyczyn tego rynku produkcji -recepta -wydaje się oczywista .
  • Fanka 2010-12-08 20:30:38
    Pan Maciej Rybicki to jakaś alfa i omega. Fachowiec od kosmetyków, kafelków, piwa. Teraz pasze. Tylko pogratulować wszechstronności. Ciekawe co dalej?
  • kurczakowiec 2010-12-08 21:21:55
    to już wiem dlaczego zdychają mi kurczaki po paszy z provimi!
  • Konsument 2010-12-08 23:03:47
    Gościu namieszał w Royalu, został zwolniony a teraz miesza w paszach ? Pięknie
  • Gość 2010-12-12 19:07:57
    Tacy ludzie, jak nowy prezes są najwygodniejsi dla właścicieli. Oni znają się na wszystkim czyli na niczym, przy ich pomocy właściciele mogą wprowadzać nawet najdziwniejsze pomysły. Dlatego też niewygodny stał się dla nich Marcel Luttikhuis, który miał duże doświadczenie w tej branży. Teraz w Provimi spotkania zarządu, to często spotkania dwóch panów R., którzy właśnie tak sobie rządzą.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.242.25.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.