Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Zakładów Mięsnych Silesia

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-10-2015, 13:35
Przeczytaj cały wywiad z prezesem Zakładów Mięsnych Silesia
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia (fot. PTWP)

W naszym przemyśle mięsnym mamy ogromną nadwyżkę mocy produkcyjnych w stosunku do potencjału konsumpcji krajowej. Polscy producenci wędlin, poza walką o udział w rodzimym rynku wędlin, by się rozwijać, de facto są skazani na poszukiwanie dodatkowych wolumenów sprzedaży na rynkach zagranicznych - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

- Jak ocenia Pan sytuację na rynku wędlin?

- Sytuacja na rynku wędlin stała się w tym roku ekstremalnie trudna, na co wpływ ma wiele czynników. Niskie ceny mięs kulinarnych doprowadziły do tego, że stały się one w jakimś stopniu substytutem niektórych rodzajów wędlin. Przykładowo, w tym roku podczas sezonu grillowego lepiej sprzedawał się karczek, niż niektóre rodzaje popularnych kiełbas grillowych. Do tego dochodzą uwarunkowania makroekonomiczne, jak deflacja, blokada eksportu na niektóre rynki zagraniczne, skomplikowana sytuacja w handlu detalicznym itp. I mimo tego, że główni gracze w przetwórstwie mięsnym, w tym Zakłady Mięsne Silesia, odnotują w tym roku kolejny wzrost przychodów, to okupione jest to sporym kosztem. Sytuacja ta w pewnym sensie sprzyja polaryzacji rynku, gdyś silne firmy umacniają swoją pozycję rynkową kosztem słabszych producentów.

- Jakie wędliny sprzedają się najlepiej?

- Mimo niskich cen mięs kulinarnych, cały czas najlepiej sprzedają się wędliny z segmentu economy. Tyle, że nastąpiła redefinicja pojęcia „economy” w kategoryzacji wędlin. Dziś to nie są pierwszocenowe produkty o niskiej zawartości surowców mięsnych, tylko wędliny w średnim przedziale cenowym o bardzo dobrym stosunku ceny do jakości. W tym właśnie wyspecjalizowały się Zakłady Mięsne Silesia. Trzon sprzedażowy naszej firmy, to smaczne wędliny i przetwory mięsne z dobrym składem surowcowym, estetycznie i nowocześnie zapakowane, ale jednocześnie w bardzo korzystnej cenie. Rośnie również sprzedaż tzw. kategorii premium, choć tutaj powoli widać oznaki nasycenia rynku przy obecnym stanie zamożności naszego społeczeństwa i mnogości zakładów mięsnych, które próbują alokować swoje produkty w tym segmencie.

- Nad jakimi innowacjami produktowymi pracują Pana zakłądy?

- W ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku wprowadziliśmy na rynek sporo innowacyjnych produktów, m.in. linię produktów wołowych, linię produktów suchych „Bezczelnie smaczne”, linię kabanosów „Slim”, linię produktów dla dzieci „Duduś”, linię pasztetów premium, linię dań gotowych i jeszcze kilka innych. Nie zwalniamy tempa. Już w najbliższych miesiącach wprowadzimy na rynek kolejne nowości produktowe, które będą innowacyjne zarówno pod względem technologii produkcji i receptury, jak i formy pakowania.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH