Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Przeczytaj cały wywiad z Wiesławem Różańskim, prezesem UPEMI

Likwidacja małych, nierentownych przedsiębiorstw przyczyni się do zwiększenia koncentracji przemysłu mięsnego. Na utrzymanie się na rynku mogą liczyć jedynie duże, stabilne przedsiębiorstwa mogące konkurować na rynku europejskim - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Przeczytaj cały wywiad z Wiesławem Różańskim, prezesem UPEMI
Na fot. Wiesław Różański, prezes UPEMI

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 21-01-2011, 12:36
- Czy w 2011 r. czekają nas jakieś znaczące zmiany w sektorze mięsnym?

- Branża mięsna nie należy do bardzo stabilnych. Myślę, że w dalszym ciągu będzie musiała borykać się z wieloma problemami, zarówno w aspekcie surowców, jak i zbytu. Nie sądzę jednak, aby w nadchodzącym roku czekały nas jakieś drastyczne spadki rentowności branży mięsnej.

- Które kierunki eksportu zyskają na ważności?

- Obserwując politykę Unii Europejskiej widzimy wyraźną tendencję do wspierania działań zwiększających eksport unijnych produktów rolno-spożywczych do krajów trzecich. Dużą popularnością niewątpliwie cieszą się kraje azjatyckie, również dla Polski. Oczywiście, dla polskich producentów nieustannie atrakcyjne pozostają rynki naszych najbliższych sąsiadów zza wschodniej granicy. Prawdopodobnie utrzyma się tendencja wzrostowa w obszarze eksportu wołowiny do Turcji, choć nie będą to zapewne spektakularne wartości. Przewiduję również dalszy wzrost zainteresowania i mam nadzieję eksportu do krajów z dalszej Azji, np. do Korei Południowej. Jeżeli polskie zakłady wypracują stabilną jakość elementów mięsnych mrożonych, odpowiadającą wysokim i precyzyjnym wymaganiom krajów azjatyckich, mamy szanse na stopniowy, zrównoważony wzrost eksportu w tym obszarze.

- Umacnianie się złotego może prowadzić do pogorszenia salda bilansu handlowego...

- Taka sytuacja jest trudna dla eksporterów, sprawia natomiast, że import staje się bardziej opłacalny. Może to spowodować , że odbiorcy mięsa będą poszukiwali produktu za granicą.

- Co będziemy eksportować?

- Od początku 2010 r. roku utrzymywał się trend eksportu mięsa i podrobów drobiowych. Już w pierwszych dziewięciu miesiącach zeszłego roku wyniósł odpowiednio 761 tys. ton oraz 150 tys. ton i był znacznie wyższy niż w ubiegłym roku. Polska wiedzie prym wśród krajów, które zwiększają swój eksport poza Wspólnotę. W analizowanym okresie nasi eksporterzy wysłali poza granice UE o 30 tys. ton mięsa drobiowego więcej niż przed rokiem.

- A jeśli chodzi o wieprzowinę?

- Eksport wieprzowiny z Polski wzrósł znacznie, bo aż o 13 proc. do 154 tys. ton.

- Jak wygląda struktura towarowa naszego eksportu?

- Największy przyrost wywożonej ilości zanotowano w przypadku mrożonych tuszek, półtuszek i ćwiartek z kurcząt . Rośnie również eksport mrożonych nóg i pozostałych elementów oraz podrobów drobiowych mrożonych i chłodzonych. Dynamicznie rośnie również eksport mrożonych elementów z indyków. Wywozimy także mrożone półtusze wieprzowe.

- Zna Pan receptę na zwiększenie pogłowia trzody chlewnej?

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    konsolidacja RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.247.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.