Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Przed Wielkanocą cena jaj może nieco wzrosnąć

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2014, 13:20
Przed Wielkanocą cena jaj może nieco wzrosnąć
Marek Wcisło, dyrektor zarządzający Kompass Poland (fot. materiały prasowe)

Marek Wcisło, dyrektor zarządzający Kompass Poland zapowiada jednak, że nie należy spodziewać się bardzo odczuwalnej zmiany. Wzrost cen jaj może dotyczyć kilku groszy na sztuce.

- O ile proc. rosną ceny jaj przed Wielkanocą? 

- Można próbować określić, że w połowie marca ceny jaj nieco rosną, ale nie jest to bardzo odczuwalna zmiana, rzędu kilku groszy na sztuce.

- Czy to prawda, że jednak więcej jaj Polacy kupują przed świętami Bożego Narodzenia?

- W przypadku Bożego Narodzenia, faktycznie jest to okres, w którym sprzedaż jaj rośnie, ale według mojej wiedzy nie ma badań, które by jasno pokazały zależność cen jaj od okresów świątecznych, czy to Wielkanocy, czy Bożego Narodzenia.

- Generalizując, co można prognozować odnośnie cen jaj w tym roku?

- W lutym 2014 roku cena jaj w klasach M i L wynosiła około 129 euro za 100 kilogramów. W październiku 2013 roku była to cena bardzo zbliżona. Mieliśmy co prawda nie tak dawno, bo w 2012 roku, do czynienia ze wzrostem cen, ale było to spowodowane mniejszą produkcją. Obecnie ceny się ustabilizowały i można zakładać, że w najbliższym czasie nie przejdą większych zmian.

- Jak wygląda struktura sektora produkcji jaj w Polsce?

- Największe zakłady w Polsce mają nawet kilka milionów kur i są w stanie produkować nawet 5 milionów jaj na dobę. Zdecydowana większość rodzimych producentów zatrudnia do 250 osób, ale są i takie, które zatrudniają ich ponad 1000. Według różnych szacunków jest 5-6 liderów rynku, wszyscy są samodzielnymi przedsiębiorstwami. Warto jeszcze dodać, że Polscy producenci upodobali sobie tereny Wielkopolski, Małopolski a także Mazowsza, według naszych danych ponad 30 producentów pochodzi właśnie z tych regionów.

- Czy producenci jaj są otwarci na innowacje?

- Zdecydowanie tak, chociaż może nie w takiej formie, w jakiej można by to sobie wyobrażać. Produkcja jaj z roku na rok rośnie, więc to rynek wymusza potrzebę rozwoju i wprowadzania usprawnień. Fermy kładą nacisk przede wszystkim na zdrowie kur, a konkretnie - profilaktykę. Do Polski przychodzi tendencja całkowitej rezygnacji z antybiotyków, właśnie na rzecz szczepionek i innych preparatów, które mają pomóc utrzymać odporność i dobre zdrowie kur. Drugim bardzo ważnym polem jest ich żywienie - dziś brojler w 5. tygodniu życia waży 3 kilogramy, 30 lat temu to było nieco ponad 1,5 kilograma. To pokazuje, że profesjonalne fermy angażują środki finansowe i wiedzę, aby kury były zdrowsze, miały lepszą kondycję i znosiły smaczniejsze jaja. To oczywiście przekłada się na zyski i wzrost sprzedaży.

- Jak wygląda marketing na rynku jaj?

- Niewiele firm wyróżnia się na tym polu, chociaż w ciągu ostatniego roku zaczęło się to zmieniać, pojawiają się coraz śmielsze kampanie promocyjne, a producenci podkreślają właśnie warunki, w których są hodowane kury czy brak GMO w paszach, które są im podawane. Przyczyna takiego stanu rzeczy leży głównie w tym, że coraz częściej rozumiemy czym różnią się poszczególne produkty, a kody na jajach przestają być dla nas tajemnicze, wobec czego producenci muszą zadbać o odpowiednią promocję. Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.