REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Przedstawicielka Enfes: Reklamacja w rozmowach z polskimi dystrybutorami mięsa jest tematem tabu

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-05-2011, 13:03
Przedstawicielka Enfes: Reklamacja w rozmowach z polskimi dystrybutorami mięsa jest tematem tabu

Napotykamy na rożnego rodzaju trudności we współpracy z polskimi dostawcami mięsa. Przede wszystkim, dystrybutorzy podejmując współpracę żądają od niemieckich kontrahentów przedpłat, nie udzielając przy tym żadnych gwarancji, co do jakości towaru. Jednocześnie nie chcą uwzględniać pisemnych roszczeń w przypadku możliwych reklamacji - mówi serwisowi portalspozwyczy.pl Agnieszka Kanicka z Działu Zakupu w niemieckich zakładach mięsnych Enfes GmbH.

REKLAMA

Kanicka przyznaje, że rozumie obawy związane z początkiem współpracy, kiedy wzajemne zaufanie jest dopiero na etapie budowania. - Jednak nasuwa mi się pytanie: co ma zrobić potencjalny odbiorca, który zanim otrzyma towar wysyła w całości gotówkę i właściwie do samego końca nie wie co otrzyma? Naturalnie, uprzednio składając zamówienie wysyła się do dostawcy specyfikację towaru, w której zamieszcza się szczegółowe informacje na temat oczekiwanego od dostawcy surowca. Jednak kwestie reklamacji są wręcz tematem tabu - akcentuje przedstawicielka firmy Enfes. - Te kwestie w żaden sposób nie są regulowane, bo żadna forma umowy nie jest akceptowana przez polskie firmy - dodaje.

Kwestie późniejszych płatności za usługę, w ogóle nie są brane pod uwagę. - W Niemczech i krajach zachodniej Europy jest standardem wywiązywanie się z płatności w terminie 2-3 tygodni, jednak w Polsce odnoszę wrażenie, że jest to "zakazane" - zauważa Agnieszka Kanicka. - Kolejnym problemem jest uzyskanie kontaktu z dyrekcją do spraw handlu danej firmy. Właściwie prawie zawsze osoby odpowiedzialne za bezpośredni handel są nieosiągalne. Jako tłumaczenie nieobecności słyszy się o udziale na niemal codziennych konferencjach i spotkaniach trwających całymi dniami. Aby się skontaktować trzeba naprawdę olbrzymiej cierpliwości - podkreśla.

Zwraca uwagę, że nierzadko do tego sposobu prowadzenia współpracy, dochodzi jeszcze niegrzeczna forma unikania klienta, kiedy np. okaże się, że towaru brakuje. - Osobiście tracę mnóstwo czasu na usiłowaniu nawiązania kontaktu, aby uzyskać jakakolwiek informacje - ubolewa Kanicka . - To chyba najbardziej dotkliwe mankamenty współpracy z Polską. Chociaż znalazłoby się wiele więcej - zaznacza.

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • autorka tematu 24-05-2011, 21:19:
Panie Krzysztofie,

Szukamy kontaktow z tystrybutorami miesa indyczego,ale naturalnie doswiadczeniami mozemy sie zawsze wymienic.Moj adres mailowy:agnieszka.kanicka@enfes.de
  • KRIS 24-05-2011, 16:17:
Pani Agnieszko, reprezentuję firmę, która jest producentem mięsa wołowego. Nie jesteśmy firmą handlową a z uwagi na branżę - mięso wołowe - raczej skazany jestem na rynek poza Polską. Generalnie nie współpracuję z typowymi firmami handlowymi czy też róznej maści pośrednikami. Na rynku niemieckim najczęściej wysyłamy towar do jednego z największych producenta w tej branży. Podsumowując trawa zawsze bardziej zielona jest u sąsiadów i łatwiej zobaczymy małą zadrę u kontrahenta niż wielki wyłom u siebie. Jeśli ma Pani czas i ochotę na Wymianę doświadczeń prosze o podanie swego adresu mail - na pewno się odezwę.
  • autorka tematu 24-05-2011, 12:36:
Szanowny Panie Krzysztofie,
Mozliwe,ze i Pana doswiadczenia z niemieckimi firmami zawodzily, ja nie moge odpowiadac za strategie dzialania firm handlowych w Niemczech,my jestesmy zakladem przetworstwa miesnego i zaopatrujemy sie w towar na wlasne potrzeby a nie celem dalszej sprzedazy surowca i zarobienia na nim.Ale zgodze sie z Panem,ze opisywana przez Pana sytuacja nie jest uczciwa. Slusznie wiec, ze broniac swoich pieniedzy jezdzi Pan czasem do odbiorcy sprawdzajac stan rzeczy i dociekajac prawdy,my rowniez mamy w planach objazd po dostawcach i kontoling.
Prosze jednak zwrocic uwage na fakt,ze Pan handluje uwzgledniajac odroczone platnosci i a my uiszczamy przedplaty tzn.zanim dostawca wysle do nas towar,posiada juz fizycznie na swoim koncie gotowke i zdarzalo sie juz tak,ze otrzymywalismy mniej towaru niz w zamowieniu ,a za zwrotem nadplaty do dzisiaj ani sladu (...)i nie moze byc tak,ze wysylajac uprzednio gotowke odbiorca do konca nie wie co otrzyma i nie wiadomo w jakich ilosciach.W Pana przypadku jesli nie jest Pan zobowiazany kontraktem z ta firma poszukalabym innego odbiorcy,bo z wlasnego doswiadzcenia wiem,ze kretactwa jak juz maja miejsce to nie maja konca.
Pozdrawiam

Zobacz wszystkie komentarze (9)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH