Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

QFG Food Group: Szukamy innowacyjnych zastosowań dla produktów mięsnych

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2017, 10:50
QFG Food Group: Szukamy innowacyjnych zastosowań dla produktów mięsnych
Jarosław Krzyżanowski, prezes QFG Food Group Sp. z o.o., fot. mat. pras.

- Produkujemy pełne dania mięsno-warzywne w innowacyjnych, plastikowych opakowaniach. Posiłek w plastiku jest lżejszy i łatwiej go podgrzać poprzez specjalny system podgrzewaczy chemicznych. Oprócz nas, tego rodzaju żywność produkuje tylko jedna fabryka na świecie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes QFG Food Group Sp. z o.o.

Prezes QFG Food Group przyznaje, że jego firma nie jest zainteresowana wchodzeniem na już istniejące rynki, lecz stara się poszukiwać nowych zastosowań dla produktów mięsnych.

- Mamy ciekawy koncept żywienia służb mundurowych. Nie tylko polskich, bo eksportujemy też do kilku innych krajów. Tego rodzaju żywność produkują tylko dwie fabryki na świecie: my i jeden zakład w USA. Nie chcieliśmy produkować klasycznych konserw. Szukamy innowacji w każdym produkcie, sposobach jego przetwarzania i podawania - dodaje.

Innowacja w daniach produkowanych przez QFG na potrzeby służb mundurowych to nie tylko plastikowe opakowanie.

- Metal rdzewieje, jest cięższy i trudniejszy do zamaskowania w warunkach bojowych. Posiłek w plastiku łatwiej też podgrzać poprzez specjalny system podgrzewaczy chemicznych, nie ma potrzeby używania otwartego ognia. Innowacją jest też to, że produkujemy pełne dania mięsno-warzywne. Osoba korzystająca z nich otrzymuje pełnowartościowy posiłek z 27-miesięcznym terminem przydatności do spożycia. Nie planujemy sprzedaży takiej żywności do odbiorców detalicznych. Produkujemy je wyłącznie w związku z przetargami na zaopatrzenie służb mundurowych - dodaje Krzyżanowski.

Najważniejszym odbiorcą produktów QFG Food Group pozostają duże sieci handlowe.

- Nasi najwięksi klienci to ogólnoeuropejski Lidl oraz brytyjskie sieci Asda, Morrison’s i Iceland. Drugim co do wielkości kanałem sprzedaży są sieci food service, przede wszystkim Grupa Yum!, do której należą marki Taco Bell, KFC i Pizza Hut. Zaopatrujemy także inne sieci restauracyjne. Działamy też w segmencie B2B, tj. dostarczamy produkty mięsne do zakładów, które na ich bazie produkują dania gotowe - mówi prezes QFG.

Cały wywiad z Jarosławem Krzyżanowskim, prezesem zarządu QFG Food Group dostępny jest w najnowszym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy".

QFG Food Group specjalizuje się w wytwarzaniu convenience food, czyli tzw. "żywności wygodnej", gotowej do spożycia bezpośrednio po podgrzaniu. Głównymi odbiorcami wyrobów QFG są sieci handlowe i gastronomiczne. Około 80 proc. produkcji trafia na rynki europejskie, pozostała część do Polski. W 2015 roku przychody QFG wyniosły 171 mln zł. Rok 2016 przyniósł ich zwiększenie do blisko 210 mln zł.

Firma rozpoczęła działalność w 2000 r. w Radomiu, działając pod nazwą Krzyżanowscy. W kolejnych latach inwestowała w Pionkach i Białobrzegach. Rok temu 60 proc. udziałów QFG nabył amerykański Fundusz Highlander Partners. QFG Food Group zatrudnia obecnie 730 pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH