Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

QFG: Po otwarciu nowej ubojni mocniej otworzymy się na Afrykę i Azję

- Dziś wysyłamy nasze produkty w większości do krajów Unii Europejskiej. Po otwarciu ubojni na pewno w większym stopniu otworzymy się na Afrykę i na Azję, które mają perspektywę mocnych wzrostów. Są to naturalne kierunki eksportowe dla każdego zakładu ubojowego - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.

QFG: Po otwarciu nowej ubojni mocniej otworzymy się na Afrykę i Azję
Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group, fot. QFG

Jarosław Krzyżanowski przyznaje, że jego firma jest już obecna w Azji. QFG wystąpiło także o uprawnienia do wysyłki produktów przetworzonych do Japonii.

Wokół dużej ubojni w Radomiu, której budowa ruszyła na początku maja (czytaj więcej), spółka ma w planach budowę ok. 40 ferm w promieniu maksymalnie 100 km.

- Dziś jest ich dziewięć. Chodzi o zachowanie dobrostanu zwierząt i zadbanie o to, by nie wozić kurczaków dalej niż 100 km. Dłuższe dystanse są dla drobiu męczące. Planujemy, że 40 ferm pokryje zapotrzebowanie ubojni z nawiązką. Nadwyżka trafi do innych ubojni, które planujemy wybudować w najbliższym czasie. Do 2022 roku chcemy zbudować grupę, w skład której będą wchodzić wylęgarnie, mieszalnie pasz oraz ubojnie, nie tylko w okolicach Radomia, ale też w innych regionach Polski: w okolicach Poznania, na Pomorzu, pod Białymstokiem. Projektujemy tam ubojnię kurczaka i indyka oraz mieszalnie pasz. Chcemy by cały proces aż do wstępnego przetworzenia mięsa odbywał się w miejscu hodowli, gdyż tak jak wspomniałem, zwierząt nie powinno się wozić ze względu na ich dobrostan. Celem jest osiągnięcie mocy pozwalających na ubijanie i przetwarzanie 500-600 tys. sztuk drobiu dziennie - dodaje.

Prezes QFG nie ma wątpliwości, że integracja w branży mięsnej jest konieczna.

- Mówi się o tym od dawna, ale branża mięsa czerwonego przespała wiele okazji i w efekcie mocno się skurczyła. My tę lekcję odrobiliśmy i doszliśmy do wniosku, że musimy zrobić integrację „od jajka do gotowego produktu”. Stąd nasze inwestycje w pasze, wylęgarnie piskląt, hodowlę, ubój, rozbiór i przetwórstwo. Rozglądamy się po rynku, mamy kolejne plany, rozmawiamy z firmami, a o efektach tych działań będziemy mogli porozmawiać jesienią - dodaje.

Cały wywiad z Jarosławem Krzyżanowskim, prezesem zarządu QFG Food Group dostępny jest w najnowszym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy" lub tutaj.

QFG Food Group specjalizuje się w wytwarzaniu convenience food, czyli tzw. "żywności wygodnej", gotowej do spożycia bezpośrednio po podgrzaniu. Głównymi odbiorcami wyrobów QFG są sieci handlowe i gastronomiczne. Około 80 proc. produkcji trafia na rynki europejskie, pozostała część do Polski. W 2015 roku przychody QFG wyniosły 171 mln zł. Rok 2016 przyniósł ich zwiększenie do blisko 210 mln zł.

Firma rozpoczęła działalność w 2000 r. w Radomiu, działając pod nazwą Krzyżanowscy. W kolejnych latach inwestowała w Pionkach i Białobrzegach. Rok temu 60 proc. udziałów QFG nabył amerykański Fundusz Highlander Partners. QFG Food Group zatrudnia obecnie 730 pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

QFG Food Group RSS ALERT    /    QFG RSS ALERT    /    Jarosław Krzyżanowski RSS ALERT    /    inwestycje w branży mięsnej RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    ubojnie RSS ALERT    /    fermy drobiu RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    eksport do Azji RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Czytelnik 2017-07-13 23:11:09
    jak można zrobić biznes z zabijania gdy ludzie nie potrzebują mięsa do życia ?!
  • do czytelnika 2017-07-14 11:16:02
    Myśleć też nie potrzebują, a niektórym się jednak zdarza :P
  • obserwator 2017-07-18 10:23:44
    Gratulacje! to sie nazywa prowadzenie i rozwoj firmy z glowa! wiecej przedsiebiorcow powinno brac z nich przyklad!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.119.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.