Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Raport: Zmiany na rynku parówek

W ostatnich latach rynek parówek przeszedł wyraźną metamorfozę - wynika z raportu „Badanie Panelowe Parówki 2010 vs 2013" przygotowanego przez Regis.

Raport: Zmiany na rynku parówek

Grupa Marketingu Regis po wykonaniu na przestrzeni ostatnich lat szeregu badań półek sklepowych, postanowiła sprawdzić i porównać, jak kształtowała się oferta parówek w maju 2010 r. i w maju 2013 r. Ceny podane w badaniu są aktualne w dniu wykonywania badania i uwzględniają promocje (maj 2010 i maj 2013). Przebadane zostały sieci kanału nowoczesnego: Tesco, Carrefour, Real, Auchan, Kaufland oraz dyskont Lidl.

Parówki jako grupa produktowa już od kilku lat zajmują pierwsze miejsce sprzedażowe na półce samoobsługowej wędlin w kanale nowoczesnym. Z danych firmy badawczej Nielsen (Dane za Nielsen (HM + SM Benchmark I-VI 2010 i I-VI 2012; kategoria: wędliny paczkowane) wynika, że w latach 2010-2012 ogólna sprzedaż wędlin na tej półce (w badanych sieciach) wzrosła wartościowo o 23,5 proc., a ilościowo o 19 proc. Kategoria parówek w tym samym czasie wzrosła wartościowo o 7,6 proc., a ilościowo o 5,7 proc.

„Jeśli badana sieć miała kilka marek własnych, uznaliśmy to za jedną markę. Wszystkie marki własne badanych sieci przypisaliśmy jako Private Label (jedna marka w danej sieci). W badanych przez nas sieciach zauważono znaczny wzrost dostępnych marek - z 37 (2010 r.) do 62 (2013 r.). Zanotowano wzrost o 68 proc. Największy wzrost ilościowy marek na półce zanotowała sieć Kaufland - o 180 proc. (9 marek więcej) i sieć Real - o 200 proc. (8 marek więcej). Jedynie w sieci Carrefour zanotowaliśmy spadek o jedną markę z 11 do 10 (-9 proc.)" - czytamy w raporcie.

„W ostatnich latach we wszystkich badanych sklepach przybyło SKU na półce samoobsługowej tej grupy towarowej. We wszystkich badanych sklepach liczba SKU wzrosła ze 100 (2010 r.) do 226 (2013 r.)! Zanotowano wzrost na poziomie 126 proc. Zwracamy uwagę, że parówki występujące pod markami własnymi Private Label też odnotowały duży wzrost - 150 proc. Najwięcej parówek przybyło w sieci Real - z 12 SKU (2010 r.) do 54 SKU (2013 r.); to aż 350 proc. wzrostu. Najmniejszy wzrost odnotowało Tesco - z 33 SKU do 50 SKU (52-proc. wzrost), ale ta sieć w 2010 r. miała już rozbudowaną półkę parówek, największą spośród wszystkich badanych sieci" - czytamy dalej.

Z danych firmy Nielsen (Dane za Nielsen (HM + SM Benchmark I-VI 2010 i I-VI 2012; kategoria: wędliny paczkowane) wynika, że w latach 2010-2012 średnia cena parówek na półce wzrosła z 14,58 zł/kg do 14,85 zł/kg (wzrost o 1,8 proc.); to średnia liczona od całości sprzedaży w badanych sieciach.

więcej informacji:

Regis RSS ALERT    /    parówki RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • PO 2013-06-27 21:46:45
    Parówki z nazwy są tylko . W Łodzi jest duży zakład gdzie pchają do wszystkie swiństwa drobiowe i namiastkę wp kl 50/50 tłuscz z olkrawkami wp. Weterynaria nie reaguje ,bo emeryt chce pracować .
  • Iwona 2013-07-06 20:19:56
    Ratujmy Polskie Rolnictwo! Ratujmy Polskie Zakłady! Ratujmy tysiące miejsc pracy!!!! Spotkajmy się na Torwarze w Warszawie 10.07 o godz 10:00 skad przejdziemy pod Sejm, Kancelarie Rady Ministrow, Siedzibe Klubu PiS, aby wyrazić swoje poparcie dla uboju rytualnego!!! Nie dajmy się francuskiemu lobby które przejęło naszych klientów! Nie pozwolmy wyslac 8 tysiecy rodzin na bruk! Apelujmy o rozwage do poslow PiS aby zawalczyli o polskie rodziny, o polskiego rolnika, polskich pracownikow. Sytuacja na wsi jest dramatyczna!!! Rolnicy, szczególnie młodzi, sa zmuszani do szukania pracy w miescie! Pozwoliliśmy by zniszczono polskie hodowle gęsi, z jednego z najwiekszych eksporterów wieprzowiny staliśmy się importerem. Nie dajmy całkowicie zniszczyć polskiego rolnictwa, polskiej wsi, polskich rzeźni! Walczmy o to co nam się należy! Informacje o manifestacji: Związek Polskie Mięso 722-220-019 Stowarzyszenie Rzeznikow i Wedliniarzy 507-130-369 Krajowa Rada Drobiarska 22 33 61 338 Zakłady Mięsne Mokobody 516-031-481 Zakłady Mięsne Biernacki 603 812 581 Zaklad Drobiarski Imex 609 511 200 Zaklad Miesny Jozian 504 096 777 Zaklady Miesne Kowalczyk 695 999 395 Zaklady Miesne Sobsmak Tykocin 509 551 621 Ogólnopolskie Porozumienie Organizacji Rolniczych 500-012-173 UPEMI 664 141 400 Porozumienie Rolnikow, Zwiazkow i Organizacji Rolniczych 513 963 872 DEKLARUJAC POPARCIE I UDZIAL W MANIFESTACJI KTORA ROZPOCZNIE SIE 10/07/13 W WARSZAWIE NA TORWARZE O GODZ 10, DOLACZYLA DO NAS; Samoobrona Rolnicza 602 695 895 ZAPEWNIAMY BEZPŁATNY TRANSPORT I POWROT Zapraszamy wszystkich zwolenników uboju rytualnego na facebook.com/ubuj.rytualny?hc_location=stream

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.