Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

RobRut: Rynek produktów ekologicznych i premium w Polsce rośnie bardzo wolno

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2017, 12:51
RobRut: Rynek produktów ekologicznych i premium w Polsce rośnie bardzo wolno
Robert Rutkowski właściciel firmy RobRut Distribution, fot. Paweł Pawłowski/Żelaznastudio

- Podczas badania rynku zdziwiło mnie, że podczas gdy przybywa amatorów biegania, pływania, triathlonu itp., rynek produktów ekologicznych i premium rośnie tak wolno. Co prawda, statystyki mówią o wzrostach rzędu 5-10 proc., ale ma się to nijak do wzrostu aktywności sportowej w naszym kraju - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Rutkowski właściciel firmy RobRut Distribution.

- Jeżeli 10 tysięcy pakietów startowych na bieg w Warszawie rozchodzi się na pniu, to w takim samym tempie powinna znikać z półek zdrowa żywność. Jeżeli biegam, dbając w ten sposób o swoje zdrowie, to dlaczego nie dbam o to co jem? - pyta Rutkowski

Właściciel firmy RobRut był zdziwiony, że szynki dojrzewające uważa się w Polsce za produkt niszowy.

- Mamy dziś nagonkę na producentów mięsnych, że dostarczają niskiej jakości produkty, mięso jest nieświeże, szybko tuczone, nie ma wartości odżywczych, jest faszerowane chemią i nastrzykiwane. Próbowałem odpowiedzieć sobie na pytanie: dlaczego szynki dojrzewające to nisza, skoro jest to produkt oparty na zupełnie odwrotnym procesie produkcji? Skoro wszyscy narzekamy na jakość mięsa na rynku, dlaczego to jest w niszy? Sam w pewnym momencie przestałem kupować produkty paczkowane i przeszedłem do półki tradycyjnej. Postanowiłem sięgać jedynie po produkty nieprzetworzone, krojone na miejscu, świeże, z całego udźca. Różnica była ogromna - przyznaje.

Rutkowski dodaje, że często spotyka się z opinią, że ta sama szynka dojrzewająca w Polsce smakuje inaczej niż we Włoszech.

- Gdy zacząłem to weryfikować i zobaczyłem, w jaki sposób te szynki są u nas podawane,  rzeczywiście można było je uznać za podróbkę. Niedawno byłem w u jednego z naszych klientów, w jednym z lepszych sklepów w Warszawie. Niestety, sposób w jaki zaserwowano ten produkt sprawił, że nawet ja straciłem apetyt na produkty dojrzewające. Musimy pamiętać, że szynka dojrzewa przez kilkanaście miesięcy pokryta pleśnią. Po zakończeniu tego procesu jest myta, jeżeli nie zostanie odkrojony stary tłuszcz który ma charakterystyczny żółty kolor na szynce, zepsuje kompletnie walory smakowe. Jeżeli warstwa tłuszczu, która zbiera się na szynce, będzie za gruba też zepsuje nam przyjemność jedzenia, dlatego pracownik powinien ją obkroić do odpowiedniej grubości. Jeżeli jako smakosz i pasjonat nie mogłem się później przekonać do ponownego zjedzenia szynki, czym możemy przekonać klienta aby do nas wrócił - dodaje.

W ocenie Rutkowskiego jesteśmy na bardzo niskim poziomie świadomości jeśli chodzi o krojenie i podawanie wędlin importowanych.

- Najgorsze jest jednak to, że gdy czasem jako klient próbuję podpowiedzieć pracownikom pewne rzeczy, dostaję informację w rodzaju: „Nie wiem ile pan ma lat, ale ja tu pracuję od 20 lat, więc proszę mnie nie pouczać - dodaje.

Przeczytaj cały wywiad z Robertem Rutkowskim:

Z włoską szynką dojrzewającą na podbój polskiego rynku - wywiad z właścicielem RobRut Distribution

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • toznowuja 09-10-2017, 09:32:
To czemu chodzisz do restauracji zamiast na łąkę?
  • Czytelnik 07-10-2017, 21:44:
biznes oparty na zabijaniu jest nieetyczny, człowiek nie potrzebuje mięsa do życia, Ziemia umrze jeśli ludzie nie przestawią się na dietę roślinną, mięso powoduje otyłość, raka i wiele innych chorób

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 875) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.