Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

"Roślinna jajecznica" w płynie wchodzi na rynek europejski

Amerykańskie przedsiębiorstwo JUST Inc. (dawniej Hampton Creek) zapowiedziało ostatecznie, że w drugim kwartale 2020 roku w sprzedaży w Europie dostępny będzie sztandarowy produkt tej firmy czyli „bezjajeczna jajecznica” - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

fot. Facebook/Hampton Creek

Według zapewnień producenta sprzedawany w butelkach z tworzywa sztucznego płyn uzyskany z grzybów, fasoli i innych roślin po przelaniu na patelnię i podgrzaniu ma smak, zapach oraz konsystencję prawdziwej jajecznicy.

Do tej pory na Starym Kontynencie można było kupić bezjajeczny majonez sygnowany marką JUST. Ciekawostką jest, że w Europie  – podobnie jak dystrybucją  majonezu JUST  – zajmie się znany dystrybutor jaj w skorupkach oraz produktów jajecznych, włoska grupa Eurovo. Ekspansja na europejskim kontynencie jest strategicznym celem dla amerykańskiej firmy JUST. Poza włoską Grupą Eurovo, w 2019 roku partnerstwo z Amerykanami nawiązał także niemiecki gigant mięsny Grupa PHW.

Jak podaje amerykańska firma, flagowy produkt Just Egg okazał się  najlepiej sprzedającą opcją płynnych jaj w USA w  „naturalnych” sklepach detalicznych i drugim najlepiej sprzedającym się zamiennikiem  jaj w konwencjonalnych sklepach spożywczych.

W lipcu tego roku poinformowano, że "deal" z JUST zrobił jeden z kolosów handlowych  – firma Costco. Sieć sprzedaje „roślinne jaja” z fasoli mung w postaci zbiorczej  – dwóch butelek w cenie 10 dolarów. JUST ma ambitne plany, aby w ciągu najbliższych kilku lat sprzedawać równowartość dwóch miliardów jaj.

JUST rozwija się nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie ruszyli też na podbój rynku w Chinach, pojawiając się ze swoją ofertą w  sektorze e - commerce, sklepach detalicznych i punktach gastronomicznych. Przedstawiciele amerykańskiej firmy wyrażają nadzieję, że innowacyjny produkt posiada takie atrybuty w zakresie bezpieczeństwa i higieny żywności, które idealnie wpasowują się we współczesne trendy konsumenckie w Chinach. Eksperci twierdzą, że obawy związane z chorobami drobiu takimi jak grypa ptaków, są jednym z czynników wspierających wzrost rynku zamienników jaj. Co więcej, fasola mung jest popularna w chińskim rolnictwie i jest produktem preferowanym w diecie Chińczyków.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

jaja RSS ALERT    /    wegańskie jajka RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    roślinne odpowiedniki mięsa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.184.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.