Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

RoślinnieJemy na Food Show 2018: Chętnie współpracujemy z firmami mięsnymi

- Trend na kuchnię roślinną przychodzi do nas z Zachodu, a Polska i polskie firmy się tym trendom poddają. Także branża mięsna widzi ten trend i chce być częścią tej zmiany, nie poddawać się jej bezwładnie, ale reagować i otwierać się na nią. Robi tak np. Sokołów wprowadzając linię produktów roślinnych. Nie mamy problemów ze współpracą z firmami mięsnymi - mówiła Weronika Pochylska, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy podczas debaty "Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend" podczas Food Show 2018.

RoślinnieJemy na Food Show 2018: Chętnie współpracujemy z firmami mięsnymi
Weronika Pochylska, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy, fot. PTWP

Weronika Pochylska jest przekonana, że dieta roślinna może pomóc przyczynić się do zwalczania zjawiska głodu na świecie, ale i epidemii otyłości.

- Dieta roślina w sposób przygotowany i odżywczy rozwiązuje nam wiele problemów związanych z eksploatacją ziemi. Ma duże znaczenie nie tylko z powodów etycznych, ale i cywilizacyjnych. Za jej pomocą możemy wykarmić więcej osób niż produktami pochodzenia odzwierzęcego. Trend na kuchnię roślinną przychodzi do nas z Zachodu, a Polska i polskie firmy w pewnym sensie się tym trendom poddają. Prezes amerykańskiego giganta mięsnego Tyson Foods przyznał, że firmy które faktycznie widzą ten trend chcą być częścią tej zmiany, nie poddawać się jej bezwładnie, ale reagować i otwierać się na nią. Robi tak np. Sokołów wprowadzając linię produktów roślinnych. Nie mamy problemów ze współpracą z firmami mięsnymi. Z naszych badań wynika, że prawie 100 proc. osób w wieku 18-25 przez ostatni rok jadło więcej produktów roślinnych niż rok wcześniej, a 58 proc. Polaków jest gotowych, aby zwiększyć ilość roślinnych posiłków względem mięsnych - dodała.

Pochylska zauważa, że firmy spożywcze na Zachodzie nie tylko włączają się w trend na produkty roślinne, ale np. w branży mleczarskiej często w całości przechodzą na produkcję roślinną.

- Jeśli mówimy o filozofii 'zero waste' w USA zaczęły współpracować ze sobą firmy produkujące hummus. Przy jego produkcji powstaje produkt uboczny: aquafaba. Okazało się, że można z niej wytwarzać wegański majonez o smaku i konsystencji identycznej jak w przypadku majonezu z jajek. Powstał start-up, który produkuje taki majonez i wszyscy w łańcuchu produkcyjnym na tym korzystają wspierając jednocześnie trend na niemarnowanie żywności i roślinną kuchnię - dodała.

Pochylska uważa, że jako społeczeństwo nie jesteśmy nauczeni wierzenia źródłom i często nie sprawdzamy ich.

- Dla nas ekspertem potrafi być pani z telewizji śniadaniowej czy tekst na portalu kulinarnym. A tak naprawdę nie sprawdzamy źródeł naukowych i boimy się tego co nieznane, np. żywności z GMO, choć nie ma źródeł naukowych, które wskazywałyby że ona nam szkodzi. Dlatego uważam, że powinniśmy wierzyć w źródła i nie poddawać się aż tak mocno modom żywieniowym. Zanim zaczniemy eksperymentować z naszą dietą, zapoznajmy się z piramidą żywienia, rozdzielmy grupy produktów, wyodrębnijmy te, które musimy dostarczać organizmowi w zamian za te, które eliminujemy - dodaje.

więcej informacji:

Roślinnie Jemy RSS ALERT    /    Weronika Pochylska RSS ALERT    /    Food Show 2018 RSS ALERT    /    dieta roślinna RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • Andrzej 2018-03-16 16:25:49
    Byłem i słuchałem, ta pani pozytywnie zaskoczyła mnie swoimi wypowiedziami bo spodziewałem się raczej ekowege gadki a to być może realni partnerzy w biznesie, zobaczymy
  • Zofia 2018-03-16 23:17:55
    Bardzo zdrowe i sensowne podejście. W czasach, gdy zapomina się o podstawie piramidy żywieniowej, 5porcjach warzyw i owoców, błonnik naturalny w diecie zastępuje się suplementem takie kampanie są głosem rozsądku. Ważne by wprowadzenie elementów roślinnych, szczególnie świeżych warzyw i owoców pojawiał się już u dzieci, bez dobrych nawyków w dzieciństwie łatwo o wczesną otyłość. Będę z przyjemnością patrzyć jak ten trend na rynku polskim się rozwija w brązy gastronomicznej
  • Andrzej 2018-03-17 10:12:41
    Andrzej, chyba żartujesz. To jakaś sekta, wszędzie się wpychają by zarobić kasę na ideologii. Chcesz robić biznes na roślinach to go zrób, nie potrzebujesz pośredników.
  • Marcin 2018-03-17 16:07:53
    A ja właśnie nie widzę tu emanowania ideologią co mi odpowiada. Co do drugiego argumentu to roslinniejemy pomaga, promuje i dzieli się wiedzą w ogromnej mierze (jeśli nie całkiem, nie mam takich danych) za darmo. Dlatego myślę, że zarzucanie im czegokolwiek w sytuacji kiedy mają zdrowe podejście jest po prostu bezpodstawne.
  • Kamil 2018-03-18 20:02:30
    Podoba mi się pragmatyczne podejście do tematu i brak dogmatyzmu. Wszystko jest zgodne z prawdą, więc czemu nie korzystać z dobrodziejstw diety roślinnej.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.194.198
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.