Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

RoślinnieJemy na Food Show 2018: Chętnie współpracujemy z firmami mięsnymi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2018, 16:10
RoślinnieJemy na Food Show 2018: Chętnie współpracujemy z firmami mięsnymi
Weronika Pochylska, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy, fot. PTWP

- Trend na kuchnię roślinną przychodzi do nas z Zachodu, a Polska i polskie firmy się tym trendom poddają. Także branża mięsna widzi ten trend i chce być częścią tej zmiany, nie poddawać się jej bezwładnie, ale reagować i otwierać się na nią. Robi tak np. Sokołów wprowadzając linię produktów roślinnych. Nie mamy problemów ze współpracą z firmami mięsnymi - mówiła Weronika Pochylska, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy podczas debaty "Future foods – dziś ciekawostka, jutro – silny trend" podczas Food Show 2018.

Weronika Pochylska jest przekonana, że dieta roślinna może pomóc przyczynić się do zwalczania zjawiska głodu na świecie, ale i epidemii otyłości.

- Dieta roślina w sposób przygotowany i odżywczy rozwiązuje nam wiele problemów związanych z eksploatacją ziemi. Ma duże znaczenie nie tylko z powodów etycznych, ale i cywilizacyjnych. Za jej pomocą możemy wykarmić więcej osób niż produktami pochodzenia odzwierzęcego. Trend na kuchnię roślinną przychodzi do nas z Zachodu, a Polska i polskie firmy w pewnym sensie się tym trendom poddają. Prezes amerykańskiego giganta mięsnego Tyson Foods przyznał, że firmy które faktycznie widzą ten trend chcą być częścią tej zmiany, nie poddawać się jej bezwładnie, ale reagować i otwierać się na nią. Robi tak np. Sokołów wprowadzając linię produktów roślinnych. Nie mamy problemów ze współpracą z firmami mięsnymi. Z naszych badań wynika, że prawie 100 proc. osób w wieku 18-25 przez ostatni rok jadło więcej produktów roślinnych niż rok wcześniej, a 58 proc. Polaków jest gotowych, aby zwiększyć ilość roślinnych posiłków względem mięsnych - dodała.

Pochylska zauważa, że firmy spożywcze na Zachodzie nie tylko włączają się w trend na produkty roślinne, ale np. w branży mleczarskiej często w całości przechodzą na produkcję roślinną.

- Jeśli mówimy o filozofii 'zero waste' w USA zaczęły współpracować ze sobą firmy produkujące hummus. Przy jego produkcji powstaje produkt uboczny: aquafaba. Okazało się, że można z niej wytwarzać wegański majonez o smaku i konsystencji identycznej jak w przypadku majonezu z jajek. Powstał start-up, który produkuje taki majonez i wszyscy w łańcuchu produkcyjnym na tym korzystają wspierając jednocześnie trend na niemarnowanie żywności i roślinną kuchnię - dodała.

Pochylska uważa, że jako społeczeństwo nie jesteśmy nauczeni wierzenia źródłom i często nie sprawdzamy ich.

- Dla nas ekspertem potrafi być pani z telewizji śniadaniowej czy tekst na portalu kulinarnym. A tak naprawdę nie sprawdzamy źródeł naukowych i boimy się tego co nieznane, np. żywności z GMO, choć nie ma źródeł naukowych, które wskazywałyby że ona nam szkodzi. Dlatego uważam, że powinniśmy wierzyć w źródła i nie poddawać się aż tak mocno modom żywieniowym. Zanim zaczniemy eksperymentować z naszą dietą, zapoznajmy się z piramidą żywienia, rozdzielmy grupy produktów, wyodrębnijmy te, które musimy dostarczać organizmowi w zamian za te, które eliminujemy - dodaje.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kamil 18-03-2018, 20:02:
Podoba mi się pragmatyczne podejście do tematu i brak dogmatyzmu. Wszystko jest zgodne z prawdą, więc czemu nie korzystać z dobrodziejstw diety roślinnej.
  • Marcin 17-03-2018, 16:07:
A ja właśnie nie widzę tu emanowania ideologią co mi odpowiada. Co do drugiego argumentu to roslinniejemy pomaga, promuje i dzieli się wiedzą w ogromnej mierze (jeśli nie całkiem, nie mam takich danych) za darmo. Dlatego myślę, że zarzucanie im czegokolwiek w sytuacji kiedy mają zdrowe podejście jest po prostu bezpodstawne.
  • Andrzej 17-03-2018, 10:12:
Andrzej, chyba żartujesz. To jakaś sekta, wszędzie się wpychają by zarobić kasę na ideologii. Chcesz robić biznes na roślinach to go zrób, nie potrzebujesz pośredników.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.