Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rośnie krajowa produkcja i spożycie drobiu

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-01-2014, 14:26
Rośnie krajowa produkcja i spożycie drobiu
Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rady Drobiarskiej (fot. PTWP)

W 2013 r. wzrosło spożycie mięsa drobiowego. Według przewidywań Agencji Rynku Rolnego przeciętny konsument spożył w ubiegłym roku nawet 27,5 kg tego mięsa, czyli o 1 kg więcej niż w roku poprzednim. Tendencje wzrostowe zaobserwować można było także w przypadku eksportu.

Jak wynika z danych wstępnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w okresie od stycznia do września 2012 roku krajowy eksport sięgnął 382 294 ton mięsa drobiowego, natomiast w tym samym okresie w roku 2013 wyeksportowano już 414 768 ton tego produktu. Największymi odbiorcami mięsa drobiowego byli w 2013 roku Niemcy, Wielka Brytania i Republika Czeska.

W 2013 roku do konsumentów trafiło więcej mięsa drobiowego z certyfikatem jakości QAFP. Prawo do wspólnego znaku towarowego przysługuje obecnie 11 zakładom w całym kraju. Mięso drobiowe z certyfikatem QAFP można kupić między innymi w sieciach Simply Market, Real, Piotr i Paweł, Auchan, Makro, Carrefour, E.Leclerc oraz Selgros Cash&Carry.

Już ponad 70 proc. badanych konsumentów deklaruje chęć kupowania mięsa ze znakiem QAFP (na podstawie badań przeprowadzonych dla Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej przez MillwardBrown SMG/KRC w marcu 2013 r.). - Bardzo się cieszę, że do odbiorców trafia coraz więcej mięsa ze znakiem jakości QAFP. Drób QAFP jest sprawdzonym produktem, a certyfikat jest gwarancją dobrego wyboru - mówi Maciej Przyborski, wiceprezes Krajowej Rady Drobiarskiej, która jest inicjatorem opracowania certyfikatu QAFP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Witek 05-01-2014, 09:01:
Zgoda "mały kurczaku"! Ale skąd te obawy przed oznaczaniem mięsa w eksporcie krajem pochodzenia. Jak nasze mięso drobiowe to taki "cymes" to nie bójmy się go nazwać polskim,
  • kurczak mały 04-01-2014, 21:33:
QAFP nie jest nikomu potrzebny, jest to kolejny wymysł zakładów liczących na "CÓD RYNKU" a to się nie zdarzy! produkujemy za dużo i tu żadne QAFP nie pomoże, pytanie czemu największe zakłady posiadające IFS,BRC nie są zainteresowane tym systemem?! po prostu ten system nic nie znaczy.. a marne próby promocji nie dają oczekiwanego rezultatu, za rok skończą się pieniądze z UE na promocje i każdy o QAFP zapomni
  • KUBA 04-01-2014, 15:14:
No i dobrze. Oby znak QAFP był rozpoznawalny w eksporcie jako "POLSKI"

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH