Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Rusza akcja "Świąteczny śledzik ze znakiem MSC" (zdjęcia)

Święta Bożego Narodzenia bez tradycyjnego śledzika i innych rybnych dań na świątecznym stole? W ocenie MSC taki scenariusz jest możliwy, biorąc pod uwagę, że wielkość morskich populacji dzikich ryb zmalała niemalże o połowę w ciągu ostatnich 50 lat. Akcja "Świąteczny śledzik ze znakiem MSC" ma przypominać, że to od naszych codziennych wyborów zależy czy zasoby dzikich ryb przetrwają dla przyszłych pokoleń.

Rusza akcja
fot. mat. pras.

- Jeśli chcemy, by za kolejne 50 lat nasze dzieci i wnuki dalej mogły cieszyć się smakiem dzikiego śledzia, dorsza czy łososia, już dziś powinniśmy wybierać ryby pochodzące ze zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska połowów, które rozpoznamy po niebieskim certyfikacie MSC na opakowaniu - przekonuje organizacja.

Według Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa jedna trzecia (33,1%) światowych zasobów ryb poławiana jest w sposób niezrównoważony. Akcja "Świąteczny śledzik ze znakiem MSC" ma przypominać, że to od naszych codziennych wyborów zależy czy zasoby dzikich ryb przetrwają dla przyszłych pokoleń. Wystarczy, że podczas codziennych zakupów będziemy wybierać produkty z niebieskim certyfikatem MSC. Daje on gwarancję, że ryby i owoce morza pochodzą z przyjaznych środowisku, zrównoważonych połowów, które w mniejszym stopniu wpływają na ekosystem morski, pozostawiają więcej ryb w morzach i oceanach oraz sprzyjają innym zwierzętom morskim.

- Ludzie jedzą coraz więcej ryb i owoców morza: średnie spożycie ryb wzrosło od 9 kg na osobę na początku lat 60-tych do ponad 20 kg w 2015 roku, a tempo wzrostu konsumpcji ryb dwukrotnie przewyższa tempo wzrostu liczby ludzi na świecie. Niestety, wzrastający popyt na produkty rybne wywiera również trwały wpływ na kondycję naszych mórz i oceanów – zauważa Anna Dębicka, Koordynator Programu MSC w Polsce. – Przez stulecia ludziom wydawało się, że oceany stanową
niewyczerpane źródło ryb i owoców morza, tymczasem nadmierne połowy mogą prowadzić do zachwiania równowagi ekosystemów morskich i wymierania gatunków. Nie jest to tylko problem ekologiczny, ale również społeczny, ponieważ konsekwencje tych działań odczuwają miliony ludzi, dla których ryby stanowią główne źródło białka oraz których byt zależy od gospodarki rybnej - dodaje.

Jak wynika z największego globalnego badania konsumentów ryb i owoców morza, przeprowadzonego przez agencję badawczą GlobeScan w 2018 roku, aż 78% polskich konsumentów zgadza się, że aby chronić oceany należy kupować produkty rybne ze zrównoważonych połowów. Tyle samo Polaków chciałoby, żeby deklaracje producentów dotyczące zrównoważonego pochodzenia produktów były potwierdzone przez niezależne organizacje. 

więcej informacji:

MSC RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2018 RSS ALERT    /    Certyfikat MSC/ASC RSS ALERT    /    certyfikat MSC RSS ALERT    /    śledzie RSS ALERT    /    Boże Narodzenie RSS ALERT    /    Anna Dębicka RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Tomasz 2018-12-15 19:24:00
    Super że MSC troszczy się o środowisko, może pochwaliłoby się jakie ma wpływy od polskich firm za korzystanie z logo MSC, jakiej wartości zapłaciło podatek u źródła, a może nie płaci podatków ??
  • KONSUMENT 2018-12-17 15:02:10
    Panie Tomaszu muszą jakoś utrzymać ponad 300 zatrudnionych osób :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.114.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.