Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ruszyła mała promocja systemu jakości wołowiny QMP

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-09-2012, 08:47

Szersze wprowadzenie wołowiny kulinarnej QMP na rynek krajowy wymaga długofalowych działań informacyjno-promocyjnych edukujących przede wszystkim konsumentów, ale także wszystkich biznesowych uczestników łańcucha dostaw. PROW 2007-2013 umożliwia dofinansowanie takich działań prowadzonych przez grupy producentów rolnych wołowiny QMP i grupy przetwórców. Beneficjentami tego mechanizmu nie są organizacje branżowe, jak to jest w tzw. dużej promocji, ale podmioty biznesowe, przedsiębiorcy.

Aby uzyskać środki na przeprowadzenie działań informacyjnych lub promocyjnych żywności o uznanej wysokiej jakości należy złożyć do Agencji Rynku Rolnego wniosek o przyznanie pomocy. Wnioski przyjmowane są w trybie ciągłym. - Aplikacje do Agencji Rynku Rolnego o środki na promocję wołowiny QMP firmy mogą składać kilka razy w roku, w ramach działania 133 - informuje Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. - Procedura nie jest skomplikowana. Po uruchomieniu tego mechanizmu, spodziewamy się znaczącego wzrostu uczestników systemu QMP - dodaje.

Promocja wołowiny QMP to sposób na zwiększenie popytu i zainteresowania konsumentów tym mięsem. O wsparcie z działania 133 wnioskować mogą grupy zakładów mięsnych (przynajmniej dwa) uczestniczących w systemie QMP, a środki z tego działania mogą być przeznaczone na refundację 70 proc. kosztów kwalifikowanych promocji wołowiny. Natomiast z działania 132 mogą być refundowane rolnikom koszty certyfikacji produkcji żywca wołowego w systemie jakości QMP.

- Grupy zakładów, wykorzystując środki na promocję, realizując kampanię informacyjną i podejmując działania w kanałach dystrybucji, sieciach handlowych i miejscach sprzedaży będą miały szansę sprzedawać więcej i po lepszych cenach oraz płacić premie rolnikom za certyfikowany żywiec - mówi Jerzy Wierzbicki. - Będą też potrzebować więcej żywca i zachęcać rolników do certyfikowania i zwiększania produkcji, wypłacając im premie. Zatem narzędzia wsparcia finansowego z PROW 2007-2013 działają w obu kierunkach - zaznacza.

Unia Europejska od kilku lat, doceniając znaczenie sektora produkującego żywność wysokiej jakości, a także biorąc pod uwagę koszty z tym związane, wspiera - za pośrednictwem Agencji Rynku Rolnego - grupy producentów żywności m.in. w działalności informacyjnej i promocyjnej. Na promocję dla grup producentów produkujących żywność tradycyjną, regionalną lub ekologiczną Unia Europejska przeznaczyła 10 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH