Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek dań gotowych ciągle rośnie

  • Autor: Aleksandra Środa, Junior Client Executive, ACNielsen Polska
  • Data: 09-09-2009, 12:38

Warzywno-mięsne dania gotowe, w okresie czerwiec'08 - maj'09, notują wzrost zarówno wartości, jak i wolumenu sprzedaży, odpowiednio o 12,7 proc. i 6,1proc. Kategoria ta warta jest już ponad 366 mln złotych przy "wadze" równej ponad 40 mln kg.

Niezmiennie najważniejszym kanałem dla sprzedaży dań warzywno-mięsnych jest handel nowoczesny, jednakże traci on na znaczeniu w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Średnie sklepy spożywcze, czyli te o formacie od 40-100 mkw, zyskują na znaczeniu w tej kategorii i odpowiadają już za 23,4proc. wartościowej sprzedaży dań. Najpopularniejszym wariantem opakowania w tej kategorii jest słoik, który umacnia swoją pozycję lidera kosztem pozostałych wariantów tj.: puszki, tacki, kartonu itp. i generuje już 94 proc. wolumenowej sprzedaży. Najlepiej sprzedającym się typem dania pozostaje fasola, odpowiadajac za 17,9 proc. wolumenowego obrotu kategorią, jednakże nieznacznie traci ona w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Udziały zyskują natomiast klopsiki.

Kolejną kategorią w rynku dań gotowych są dania instant, czyli takie, które po zalaniu wodą są gotowe do spożycia. Tak zdefiniowana kategoria wykazuje dynamiczne, dwucyfrowe wzrosty zarówno wolumenu, jak i wartości sprzedaży. Dania instant to rynek wart w okresie czerwiec'08 - maj'09 53 mln złotych, przy wolumenie sprzedaży równym 4,4 mln litrów. Dania te w znakomitej większości to dania pakowane w pojemniki. W analizowanym okresie 98,3 proc. sprzedaży wolumenowej kategorii stanowiły właśnie dania w pojemnikach, co stanowi 1,3 pp wzrost znaczenie tego typu kosztem tych dań, które pakowane są w saszetki.

W okresie czerwiec'07 - maj'08 sprzedaż wartościowa dań instant skoncentrowana była w równym stopniu w kanałach handlu nowoczesnego tj. Hipermarketach>2500m i Supermarketach<2500, jak i kanalach handlu tradycyjnego czyli Małych, Średnich i Dużych Sklepach Spożywczych (są to placówki o powierzchni sprzedaży poniżej 300 mkw). Analizując analogiczny okres roku następnego zauważyć można wzrost znaczenia handlu tradycyjnego, szczególnie Dużych Sklepów Spożywczych, czyli tych, których powierzchnia zawiera się w przedziale 100 - 300 mkw. Odpowiadają już one za 17proc. obrotu kategorią w ujęciu wartościowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH