Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek dań gotowych skurczył się o 2,3 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2009, 14:42
Rynek dań gotowych skurczył się o 2,3 proc.
www.masala.com.pl

Wartość rynku dań gotowych w Polsce w I półroczu 2009 r. spadła o 2,3 proc. ze 151,6 do 148,2 mln zł - wynika z danych firmy badawczej MEMRB. Pod względem ilościowym rynek dań gotowych w I półroczu tego roku osiągnął wielkość 14,4 mln ton.

Ponad dwuprocentowy spadek wartości rynku dań gotowych może być pewnym zaskoczeniem gdy przypomnimy, że w latach poprzednich wzrosty tego rynku sięgały ok. 10 proc. Nie mniej spadku tempa rozwoju rynku dań gotowych należało się spodziewać.

- Spowolnienie gospodarcze na polskim rynku odbiło się na grubości portfeli polskich konsumentów, a tym samym spadła sprzedaż produktów bardziej przetworzonych, czyli droższych - wyjaśnia Paweł Nowakowski, prezes Grupy Makarony Polskie, do której należy producent dań gotowych firma Stoczek.

- W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy mocno spadła rentowność branży, każdy producent dań gotowych musiał to odczuć. Problemem była nie tylko sytuacja gospodarcza ale także bardzo mocny wzrost cen mięsa, głównego składnika wielu dań gotowych. To wymusiło podwyżki cen produktów - dodaje.

Według Nowakowskiego taka sytuacja na rynku dań gotowych utrzyma się przynajmniej do końca roku, mniej więcej wtedy prognozowany jest koniec spowolnienia gospodarczego. - Ożywienia na rynku można się spodziewać wraz ze wzrostem optymizmu konsumentów czyli w II poł. 2010 r. podsumowuje prezes Makaronów Polskich.

Wartość sprzedaży dań gotowych spółki zależnej "Makaronów", firmy Stoczek wyniosła w I półroczu 2009 r. ok. 4,6 mln zł i była wyższa o 0,5 mln zł w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego.

Obecnie największe udziały w rynku dań gotowych według danych firmy MEMBR (pod względem wartości) jest marka Pudliszki - 24,5 proc., Pamapol - 23,6 proc., Łowicz - 14,7 proc., marki własne sieci handlowych - 5,9 proc., Agrovita - 4,7 proc., Delecta - 4,6 proc., Stoczek - 3,6 proc., pozostali producenci mają wspólnie 18,4 proc. rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

MAKMakarony Polskie SA
PMPPamapol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH