Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek pet food: polski konsument bardziej świadomy

  • Autor: RW,portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2016, 15:53
Rynek pet food: polski konsument bardziej świadomy
Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care. Fot. materiały prasowe

- Po kilku latach naszych działań możemy powiedzieć, że polski klient stał się bardziej świadomy i wymagający, dlatego teraz zaczynamy edukować jak identyfikować specyficzne potrzeby pupili – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care.

Marka Butcher’s obecna jest w Polsce od października 2010 roku. Od tego czasu na polskim rynku pet food zaszło bardzo wiele zmian. Pat Romanek podkreśla, że spadły udziały globalnych marek.

Zwiększyło się natomiast znaczenie marek własnych oraz lokalnych. Zdaniem Romanek patrząc na rynki europejskie jest to norma, iż większość udziałów nie leży w rękach jednego gracza.

- W ciągu tych lat zmienił się również układ półki. Obecnie jest 3 graczy międzynarodowych, w tym my. Rośnie w siłę rola firm lokalnych, szczególnie rozwijających się w kanale tradycyjnym. Warto zwrócić uwagę , że ten rynek jest w Polsce rynkiem „młodym” dlatego odsetek ludzi karmiących karmą gotową nie jest wysoki. Natomiast w ciągu tych lat, wraz ze wzrostem zdrowego karmienia, odsetek osób karmiących psy i koty karmami gotowymi rośnie, co odzwierciedla się także w rosnącej wartości rynku. Szacuje się jego wartość całkowita to około 2,2 mld złotych – zauważa.

Jak dodaje wchodząc na polski rynek firma zaoferowała na początku produkty bazowe, zdrowy, bezglutenowy posiłek, ponieważ nie było wtedy kategorii karm funkcjonalnych czy dopasowanych do potrzeb pupili, które były dostępne jedynie w sklepach specjalistycznych.

- Zależało nam ogromnie na tym żeby zmienić jakość szerokodostępnej oferty dla klienta i produktów na półce na lepsze dlatego, mówiliśmy o zdrowym żywieniu. Po kilku latach naszych działań możemy powiedzieć, że polski klient stał się bardziej świadomy i wymagający, dlatego teraz zaczynamy edukować jak identyfikować specyficzne potrzeby pupili – mówi Romanek.

Przyznaje również, że odkąd Butcher’s wszedł na polski rynek stał się firmą o zasięgu międzynarodowym, jest obecny na 11 rynkach europejskich głównie w kanale spożywczym.

- Wiemy, że własnie w tym kanale następuje najwięcej zmian jeśli chodzi o jakość produktów. Polska jest w tym samym segmencie jak kraje CEE, które obsługujemy i ma największy potencjał wzrostowy w ciągu najbliższych 10 lat – mówi Pat Romanek, General Manager International w Butcher's Pet Care.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH