Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wędlin w plastrach: Gramatura do weryfikacji

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-09-2015, 13:37
Rynek wędlin w plastrach: Gramatura do weryfikacji
(fot. zmkania.pl)

Różnorodność asortymentowa jest jednym z warunków „one stop shopping”. W przypadku kategorii wędlin w plastrach konsument zwraca uwagę nie tylko na cenę, markę, kategorię i cechy produktów, ale również na gramaturę - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu w firmie Regis.

W ostatnich latach na półkach wędlin w plastrach pojawiały się opakowania wędlin 60, 80, 90 gramowe oraz najbardziej popularne obecnie 100-120 gramowe. Było to wynikiem nie tylko strategii „downsizingu”, ale zachowań i potrzeb konsumenckich takich jak chęć spożycia przez konsumenta świeżych wędlin „na raz”, bez dłuższego przetrzymywania ich w lodówce. - Powodem między innymi były i są opakowania, które nie mają doskonałego systemu „otwórz/zamknij” i w związku z tym pojawia się problem wysychania wędlin, tracenia świeżości - wskazuje Magdalena Nowak.

Z pewnością zaskoczeniem dla wielu są najnowsze wyniki badań firmy Regis, w których badani konsumenci wędlin w plastrach coraz częściej oczekują… większej różnorodności opakowań wędlin. „Chcemy większych opakowań” – takie głosy i deklaracje coraz mocniej padają z ust konsumentów, kupujących wędliny w plastrach. - Warto podkreślić, że powyższy trend jest już zauważalny w ofercie półkowej niektórych detalistów, póki co najczęściej pod marką własną, która w ostatnim czasie też kreuje nowe rozwiązania w branży - tłumaczy dyrektor ds. marketingu w firmie Regis.

Według badań przeprowadzonych przez jej firmę, najbardziej popularnymi kategoriami produktowymi wędlin w plastrach są kiełbasy suche i podsuszane, szynki wieprzowe i salami. Przy okazji badań Regisu poruszany był również temat marki własnej (w tym wędlin). Jego wynikiem są m.in. poniższe wnioski: konsumenci z reguły uważają marki własne za tańszą alternatywę do popularnych na rynku marek producenckich; 67,4 proc. konsumentów wędlin deklaruje, że kupuje produkty marki własnej w ogóle; spośród tej grupy, aż 83,7 proc. konsumentów deklaruje zakup wędlin marek własnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Polskie wędliny dają radę POPRZEDNI ARTYKUŁ

Polskie wędliny dają radę

Rośnie eksport wołowiny NASTĘPNY ARTYKUŁ

Rośnie eksport wołowiny

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rynkowy 06-10-2015, 09:16:
konsument nic nie musi poza tym ze ma mieć kasę. Firma to musi zmienić myślenie z technologicznego na rynkowe.
  • RSD 01-10-2015, 13:22:
Konsument musi włączyć myślenie i kupić sobie porządne noże.
Przechowywanie produktu o tak znacznie zwiększonej powierzchni to nic dobrego.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH