Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wędlin w plastrach: Gramatura do weryfikacji

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-09-2015, 13:37
Rynek wędlin w plastrach: Gramatura do weryfikacji
(fot. zmkania.pl)

Różnorodność asortymentowa jest jednym z warunków „one stop shopping”. W przypadku kategorii wędlin w plastrach konsument zwraca uwagę nie tylko na cenę, markę, kategorię i cechy produktów, ale również na gramaturę - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu w firmie Regis.

W ostatnich latach na półkach wędlin w plastrach pojawiały się opakowania wędlin 60, 80, 90 gramowe oraz najbardziej popularne obecnie 100-120 gramowe. Było to wynikiem nie tylko strategii „downsizingu”, ale zachowań i potrzeb konsumenckich takich jak chęć spożycia przez konsumenta świeżych wędlin „na raz”, bez dłuższego przetrzymywania ich w lodówce. - Powodem między innymi były i są opakowania, które nie mają doskonałego systemu „otwórz/zamknij” i w związku z tym pojawia się problem wysychania wędlin, tracenia świeżości - wskazuje Magdalena Nowak.

Z pewnością zaskoczeniem dla wielu są najnowsze wyniki badań firmy Regis, w których badani konsumenci wędlin w plastrach coraz częściej oczekują… większej różnorodności opakowań wędlin. „Chcemy większych opakowań” – takie głosy i deklaracje coraz mocniej padają z ust konsumentów, kupujących wędliny w plastrach. - Warto podkreślić, że powyższy trend jest już zauważalny w ofercie półkowej niektórych detalistów, póki co najczęściej pod marką własną, która w ostatnim czasie też kreuje nowe rozwiązania w branży - tłumaczy dyrektor ds. marketingu w firmie Regis.

Według badań przeprowadzonych przez jej firmę, najbardziej popularnymi kategoriami produktowymi wędlin w plastrach są kiełbasy suche i podsuszane, szynki wieprzowe i salami. Przy okazji badań Regisu poruszany był również temat marki własnej (w tym wędlin). Jego wynikiem są m.in. poniższe wnioski: konsumenci z reguły uważają marki własne za tańszą alternatywę do popularnych na rynku marek producenckich; 67,4 proc. konsumentów wędlin deklaruje, że kupuje produkty marki własnej w ogóle; spośród tej grupy, aż 83,7 proc. konsumentów deklaruje zakup wędlin marek własnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Polskie wędliny dają radę POPRZEDNI ARTYKUŁ

Polskie wędliny dają radę

Rośnie eksport wołowiny NASTĘPNY ARTYKUŁ

Rośnie eksport wołowiny

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rynkowy 06-10-2015, 09:16:
konsument nic nie musi poza tym ze ma mieć kasę. Firma to musi zmienić myślenie z technologicznego na rynkowe.
  • RSD 01-10-2015, 13:22:
Konsument musi włączyć myślenie i kupić sobie porządne noże.
Przechowywanie produktu o tak znacznie zwiększonej powierzchni to nic dobrego.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.