Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wymusza zmiany opakowań

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-08-2015, 14:48
Rynek wymusza zmiany opakowań
Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia /fot. materiały prasowe

Opakowania cały czas się zmieniają, bo wędlin paczkowanych jest coraz więcej, a to z kolei wynika z potrzeb dyktowanych przez dyskonty i sklepy conveniens, które na dzisiaj rozwijają się najszybciej. Rozwój konfekcjonowanych wędlin zmusza i motywuje producentów do wdrażania nowatorskich materiałów opakowaniowych oraz do rozwijania metod samego pakowania – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Zwraca uwagę, że u podstaw tych zmian leży oczywiście zmiana preferencji polskich konsumentów. - Polacy wybierają mniejsze gramatury wędlin, kupują produkty, które pozwalają im zaoszczędzić czas, nie chcą stać w kolejkach, więc wolą wrzucić paczkę z wędliną do koszyka podczas zakupów. Analizując rynek opakowań w ostatnich latach, można zauważyć duże zmiany. Łatwe otwieranie (easy open) opakowań jest na dzisiaj standardem, ale w ostatnich latach pojawiła się także funkcja ponownego zamykania, co zabezpiecza wędlinę przed wyschnięciem – mówi prezes Woźnica.

Na rynku można spotkać także opakowania, które pełnią funkcję naczynia, w którym daną wędlinę, na przykład golonkę, czy też jakieś danie gotowe można zagrzać w mikrofali czy piekarniku.

 Coraz częściej pojawiają się również opakowania z funkcją łatwego dzielenia na mniejsze części – miks wędlin gdzie w każdej z części mamy coś innego, paczka parówek, gdzie każda z nich jest osobno zapakowana. Takie rozwiązanie daje możliwość oderwania tylko takiej ilości, jaką w danej chwili chcemy zjeść, a reszta się nie zmarnuje. Opakowania łączone mogą także zawierać produkty komplementarne – bułkę, wędlinę i jakiś sos, co po połączeniu stanowi gotową kanapkę. Rozwiązań jest mnóstwo.

 Na sklepowych półkach spotkać można opakowania, w przeróżnych kształtach, prócz standardów pojawiają się wielokąty, opakowania z przegrodami wewnątrz, gdzie w każdej jest inna propozycja wędliny czy przekąski, opakowania z wieczkami, opakowania ze strunami, czyli z także z funkcją otwórz i zamknij. - Przeróżne jest również zastosowanie grubości folii i jej kolorystyk czy uszlachetnień (kolory nadruku czy folii barwionej w masie, lakier wybiórczy błyszczący i matowy, hot stamping itd.) a to wszystko po to, by w skuteczny sposób nakłonić konsumenta do zakupu – mówi prezes ZM Silesia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ania 31-08-2015, 19:31:
Funkcje łatwego dzielenia parówek wprowadził indykpol przeszło 10 lat temu... Super nowość.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH