Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek wymusza zmiany opakowań

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 20-08-2015, 14:48
Rynek wymusza zmiany opakowań
Krzysztof Woźnica, prezes ZM Silesia /fot. materiały prasowe

Opakowania cały czas się zmieniają, bo wędlin paczkowanych jest coraz więcej, a to z kolei wynika z potrzeb dyktowanych przez dyskonty i sklepy conveniens, które na dzisiaj rozwijają się najszybciej. Rozwój konfekcjonowanych wędlin zmusza i motywuje producentów do wdrażania nowatorskich materiałów opakowaniowych oraz do rozwijania metod samego pakowania – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Zwraca uwagę, że u podstaw tych zmian leży oczywiście zmiana preferencji polskich konsumentów. - Polacy wybierają mniejsze gramatury wędlin, kupują produkty, które pozwalają im zaoszczędzić czas, nie chcą stać w kolejkach, więc wolą wrzucić paczkę z wędliną do koszyka podczas zakupów. Analizując rynek opakowań w ostatnich latach, można zauważyć duże zmiany. Łatwe otwieranie (easy open) opakowań jest na dzisiaj standardem, ale w ostatnich latach pojawiła się także funkcja ponownego zamykania, co zabezpiecza wędlinę przed wyschnięciem – mówi prezes Woźnica.

Na rynku można spotkać także opakowania, które pełnią funkcję naczynia, w którym daną wędlinę, na przykład golonkę, czy też jakieś danie gotowe można zagrzać w mikrofali czy piekarniku.

 Coraz częściej pojawiają się również opakowania z funkcją łatwego dzielenia na mniejsze części – miks wędlin gdzie w każdej z części mamy coś innego, paczka parówek, gdzie każda z nich jest osobno zapakowana. Takie rozwiązanie daje możliwość oderwania tylko takiej ilości, jaką w danej chwili chcemy zjeść, a reszta się nie zmarnuje. Opakowania łączone mogą także zawierać produkty komplementarne – bułkę, wędlinę i jakiś sos, co po połączeniu stanowi gotową kanapkę. Rozwiązań jest mnóstwo.

 Na sklepowych półkach spotkać można opakowania, w przeróżnych kształtach, prócz standardów pojawiają się wielokąty, opakowania z przegrodami wewnątrz, gdzie w każdej jest inna propozycja wędliny czy przekąski, opakowania z wieczkami, opakowania ze strunami, czyli z także z funkcją otwórz i zamknij. - Przeróżne jest również zastosowanie grubości folii i jej kolorystyk czy uszlachetnień (kolory nadruku czy folii barwionej w masie, lakier wybiórczy błyszczący i matowy, hot stamping itd.) a to wszystko po to, by w skuteczny sposób nakłonić konsumenta do zakupu – mówi prezes ZM Silesia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ania 31-08-2015, 19:31:
Funkcje łatwego dzielenia parówek wprowadził indykpol przeszło 10 lat temu... Super nowość.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 637) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH