Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ryszard Tomaszewski: Dziczyzna, aby była popularna, musi znaleźć się w dużych i małych sieciach

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2018, 14:29
Ryszard Tomaszewski: Dziczyzna, aby była popularna, musi znaleźć się w dużych i małych sieciach
Ryszard Tomaszewski, fot. archiwum

- Cieszę się z różnych inicjatyw popularyzacji dziczyzny w Polsce i z otwarcia każdego nowego sklepu z dziczyzną, bo poprzez te inicjatywy wspólnie możemy budować wzrost kategorii jako całości, co w perspektywie wzrostu sprzedaży tego mięsa w kraju wpłynie pozytywnie na każdego producenta. Niestety, dzisiaj, aby zakłady były rentowne muszą znaczną część mięsa eksportować, bo polski rynek jeszcze długo nie będzie w stanie wchłonąć produkowanej w Polsce dziczyzny - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ryszard Tomaszewski, były prezes Tesco Polska, a dziś właściciel firm "Dworzysko" i "Provincja".

Ryszard Tomaszewski przyznaje, że cieszą go inicjatywy podejmowane na rzecz popularyzacji dziczyzny w Polsce.

- Cieszę się z otwarcia każdego nowego sklepu z dziczyzną, bo poprzez te inicjatywy wspólnie możemy budować wzrost kategorii jako całości, co w perspektywie wzrostu sprzedaży tego mięsa w kraju wpłynie pozytywnie na każdego producenta - mówi.

Właściciel Provincji przyznaje jednak, że dzisiaj, aby zakłady przetwarzające dziczyznę były rentowne, muszą eksportować znaczną część swojej produkcji.

- Polski rynek jeszcze długo nie będzie w stanie wchłonąć produkowanej w Polsce dziczyzny. Żaden producent nie jest w stanie udźwignąć produkcji dziczyzny na własny koszt. Dlatego uważam, że inicjatywy promujące spożycie tego mięsa w kraju powinny przejąć podmioty takie jak Ministerstwo Zdrowia (zdrowa żywność), Ministerstwo Środowiska, Lasy Państwowe czy PZŁ, czyli w zasadzie państwo, które wspiera rolnictwo - mówi.

Tomaszewski jest zdania, że potrzebna jest wielka kampania uświadamiająca społeczeństwo o walorach mięsa z dzikich zwierząt np. billboardy i spoty telewizyjne.

- Należy również uświadomić społeczeństwu pożyteczną rolę łowiectwa i myślistwa w Polsce jako bardzo ważnego działu gospodarki narodowej, która przysparza do budżetu państwa kilka miliardów złotych rocznie, w tym eksport dobrej, zdrowej polskiej żywności. Należy również przeciwdziałać negatywnym opiniom na temat myślistwa, jakie w ostatnim czasie zostały wykreowane przez ludzi, którzy o łowiectwie nie mają dostatecznej wiedzy, pseudoekologów czy stacje telewizyjne - mówi.

Tomaszewski uważa, że projekt sklepów z dziczyzną "Dobre z lasu", realizowany przez Lasy Państwowe to inicjatywa cenna, ale nie jest to rozwiązanie, które upowszechni mięso z dziczyzny wśród Polaków.

- Jesteśmy jednym z wielu dostawców do tych placówek. Natomiast kilka czy kilkanaście sklepów to kropla w morzu. Dziczyzna, aby była popularna, musi być w dużych i małych sieciach - dodaje.

Pełna rozmowa z Ryszardem Tomaszewskim dostępna jest w naszej Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • adam-kwik 17-05-2018, 09:07:
Hodowla zwierząt na wolności?

Jak najbardziej poprawne. Najbardziej ekologiczna, czysta, uczciwa, zdrowa dla środowiska, zdrowa dla ludzi itd. Dzik żyje kilka lat (nie jak tucznik - 5,5 miesiąca), je co chce, jest wolny.

Jesteś tym co jesz. Chcesz być wolny, wybierz dzika!
  • Czytelnik 16-05-2018, 13:25:
dziczyzna jest zatruta ołowiem, który powoduje skażenie mięsa przedostając się do ciała ofiary z rozerwanego pocisku z broni myśliwskiej, najdrobniejszy pył ołowiu jest szkodliwy dla zdrowia, nie jedz dziczyzny, chroń zdrowie
  • dick 15-05-2018, 08:49:
spieprzyles tesco spieprzysz i dziczyzne....

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 109) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.