Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Rząd przyjął projekt zmian w ustawie o rybołówstwie morskim

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w ustawie o rybołówstwie morskim. Nowelizacja zakładaja m.in. stworzenie Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego w miejsce dotychczasowych trzech inspektoratów okręgowych.

Rząd przyjął projekt zmian w ustawie o rybołówstwie morskim
fot. RW, portalspożywczy.pl

Główną zmianą w ustawie z 19 grudnia 2014 roku o rybołówstwie morskim jest utworzenie Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego z siedzibą w Słupsku. Obecnie działają trzy inspektoraty okręgowe: w Gdyni, Słupsku i Szczecinie, a także czternaście oddziałów terenowych.

Według wnioskodawcy, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, taki podział jest niekorzystny: obecnie zatrudnionych jest 47 inspektorów rybołówstwa morskiego, którzy podlegają trzem Okręgowym Inspektorom Rybołówstwa Morskiego, co powoduje, że kontrole są niespójne. Jak zauważyli autorzy projektu, każdy inspektorat okręgowy ma wewnętrzne procedury, które są "niekompletne, a niejednokrotnie zdezaktualizowane".

Ustanowienie jednego organu do kontroli przestrzegania przepisów o rybołówstwie morskim oraz o organizacji rynku rybnego ma ujednolicić sposób przeprowadzania inspekcji podmiotów wykonujących rybołówstwo komercyjne i rekreacyjne.

Rozwiązanie to ma poprawić funkcjonowanie inspekcji rybołówstwa morskiego, a także ujednolicić procedury i standardy ich działania. Jak podkreślono, będzie to szczególnie ważne w przypadku kwestii związanych z kontrolą oraz egzekwowaniem przepisów Wspólnej Polityki Rybołówstwa Unii Europejskiej.

Nowy organ ma być odpowiedzialny za zadania związane z kontrolą przestrzegania przepisów o rybołówstwie morskim oraz organizacją rynku rybnego, a także za koordynację działań Polski w ramach realizacji celów Wspólnej Polityki Rybołówstwa.

Główny Inspektor Rybołówstwa Morskiego ma być powoływany przez premiera na wniosek ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Zapewniono, że struktura organizacyjna urzędu obsługującego Głównego Inspektora Rybołówstwa Morskiego zostanie utworzona w oparciu o istniejącą już kadrę pracowników okręgowych inspektoratów rybołówstwa morskiego i ich biur terenowych. Wykorzystane zostaną też lokalizacje, w których obecnie znajdują się okręgowe inspektoraty rybołówstwa morskiego.

Projekt przewiduje także rozszerzenie listy dokumentów dołączanych do wniosku o wpis statku do rejestru statków rybackich albo do wniosku o zmianę wpisu w rejestrze. Chodzi o postanowienie izby morskiej w sprawach rejestrowych, które jest wydawane często znacznie wcześniej niż certyfikat okrętowy. Dla właściciela statku rybackiego jest tym samym dogodniejszym dokumentem, umożliwiającym mu wcześniejsze uzyskanie wpisu statku do rejestru statków rybackich albo zmianę wpisu.

Wprowadzono także przepisy umożliwiające wymianę indywidualnych kwot połowowych między armatorami statków rybackich, zgodnie z zasadą "gatunek za gatunek". Ma to pozwolić na efektywniejsze wykorzystywanie kwot połowowych i uniknąć handlu takimi kwotami.

Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2019 r., z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać w innych terminach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

rybołówstwo morskie RSS ALERT    /    rybołówstwo RSS ALERT    /    kwoty połowowe 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.82.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.