Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Rzecznik Animeksu: Rośnie spożycie wędlin drobiowych

Tradycja spożycia wieprzowiny jest w Polsce bardzo silna, jednak patrząc na wskaźnik konsumpcji mięs, zauważamy jej delikatne osłabienie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Pawelczak, rzecznik Grupy Animex.

Rzecznik Animeksu: Rośnie spożycie wędlin drobiowych
- Co można prognozować odnośnie rozwoju rynku wędlin?

- Coraz większą popularnością cieszą się wędliny drobiowe. Wynika to kilku względów, z których głównym jest czynnik ekonomiczny. Nie bez znaczenia są także odżywcze walory drobiu. Ponieważ zawiera on mniej tłuszczu, przez wielu konsumentów przetwory zawierające ten gatunek mięsa są odbierane jako zdrowsze. W tym kontekście mamy w Animeksie duże moce przetwórcze i rzeczywiście rośnie nam produkcja wędlin drobiowych.

- Przetwory wieprzowe tracą popularność?

- Tradycja spożycia wieprzowiny wydawała się w Polsce silna, jednak patrząc na wskaźniki konsumpcji mięs zauważamy jej delikatne osłabienie. W przypadku drobiu mówi się już o 27 a nawet 28 kg spożywanych rocznie przez statystycznego Polaka. Kilka lat temu mieliśmy do czynienia ze stałą liczbą ok. 20 kg na osobę. Tymczasem w mięsie wieprzowym obserwujemy odwrotną tendencję. Jego spożycie spada poniżej 40 kg na osobę. Być może zmiany zachowań konsumenckich nie będą szybkim procesem, ale też nie można tego całkiem wykluczyć. Trzeba również pamiętać, że w kraju dostępne jest coraz więcej żywności alternatywnej, oferowanej np. przez sieci fast-food.

- Co to oznacza dla branży mięsnej?

- W kryzysie fast-food'y przeżywają prawdziwy boom. Wg niektórych danych jest to jedyny segment, który wykazuje tendencję wzrostową. Nie ma się czemu dziwić - to tania, szybka, łatwo dostępna żywność. Część firm mięsnych na tym korzysta, dostarczając sieciom gastronomicznym swój produkt. Niestety, mięso stanowi jedynie małą część oferowanego w danej restauracji menu. Oznacza to, że coraz częściej zamiast tradycyjnego schabowego, polski konsument wybiera dania, np. hamburgera czy pierogi, w których co prawda jest mięso, ale w stosunkowo niewielkiej ilości. Zatem generalizując, jemy mniej mięsa a więcej różnego rodzaju produktów, które nam je w jakimś stopniu zastępują.

- Jak w związku z tym wyglądają plany ekspansji Grupy Animex?

- Będziemy nadal produkować dobre wyroby, w taki sposób, aby zapewnić firmie rozwój . To cel nadrzędny. Za nim idą rosnące udziały w rynku i być może nowe miejsca pracy. Coraz częściej patrzymy na naszą firmę przez pryzmat całego rynku unijnego. Duże przedsiębiorstwa, w odróżnieniu od działających niszowo, muszą obecnie uwzględniać tę perspektywę. Jesteśmy eksporterem na rynki światowe, proporcje sprzedaży staramy się niezmiennie od wielu lat utrzymywać na poziomie 30 proc. Nasi główni konkurenci na polskim rynku działają podobnie. W tej chwili duże inwestycje nie mogą być wdrażane bez zachowania spojrzenia, jeśli nie globalnego, to przynajmniej europejskiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Pawelczak RSS ALERT    /    Animex RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    mięso drobiowe RSS ALERT    /    fast food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.92.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.