Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rzecznik Animeksu: Rośnie spożycie wędlin drobiowych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2012, 15:33
Rzecznik Animeksu: Rośnie spożycie wędlin drobiowych

Tradycja spożycia wieprzowiny jest w Polsce bardzo silna, jednak patrząc na wskaźnik konsumpcji mięs, zauważamy jej delikatne osłabienie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Pawelczak, rzecznik Grupy Animex.

- Co można prognozować odnośnie rozwoju rynku wędlin?

- Coraz większą popularnością cieszą się wędliny drobiowe. Wynika to kilku względów, z których głównym jest czynnik ekonomiczny. Nie bez znaczenia są także odżywcze walory drobiu. Ponieważ zawiera on mniej tłuszczu, przez wielu konsumentów przetwory zawierające ten gatunek mięsa są odbierane jako zdrowsze. W tym kontekście mamy w Animeksie duże moce przetwórcze i rzeczywiście rośnie nam produkcja wędlin drobiowych.

- Przetwory wieprzowe tracą popularność?

- Tradycja spożycia wieprzowiny wydawała się w Polsce silna, jednak patrząc na wskaźniki konsumpcji mięs zauważamy jej delikatne osłabienie. W przypadku drobiu mówi się już o 27 a nawet 28 kg spożywanych rocznie przez statystycznego Polaka. Kilka lat temu mieliśmy do czynienia ze stałą liczbą ok. 20 kg na osobę. Tymczasem w mięsie wieprzowym obserwujemy odwrotną tendencję. Jego spożycie spada poniżej 40 kg na osobę. Być może zmiany zachowań konsumenckich nie będą szybkim procesem, ale też nie można tego całkiem wykluczyć. Trzeba również pamiętać, że w kraju dostępne jest coraz więcej żywności alternatywnej, oferowanej np. przez sieci fast-food.

- Co to oznacza dla branży mięsnej?

- W kryzysie fast-food'y przeżywają prawdziwy boom. Wg niektórych danych jest to jedyny segment, który wykazuje tendencję wzrostową. Nie ma się czemu dziwić - to tania, szybka, łatwo dostępna żywność. Część firm mięsnych na tym korzysta, dostarczając sieciom gastronomicznym swój produkt. Niestety, mięso stanowi jedynie małą część oferowanego w danej restauracji menu. Oznacza to, że coraz częściej zamiast tradycyjnego schabowego, polski konsument wybiera dania, np. hamburgera czy pierogi, w których co prawda jest mięso, ale w stosunkowo niewielkiej ilości. Zatem generalizując, jemy mniej mięsa a więcej różnego rodzaju produktów, które nam je w jakimś stopniu zastępują.

- Jak w związku z tym wyglądają plany ekspansji Grupy Animex?

- Będziemy nadal produkować dobre wyroby, w taki sposób, aby zapewnić firmie rozwój . To cel nadrzędny. Za nim idą rosnące udziały w rynku i być może nowe miejsca pracy. Coraz częściej patrzymy na naszą firmę przez pryzmat całego rynku unijnego. Duże przedsiębiorstwa, w odróżnieniu od działających niszowo, muszą obecnie uwzględniać tę perspektywę. Jesteśmy eksporterem na rynki światowe, proporcje sprzedaży staramy się niezmiennie od wielu lat utrzymywać na poziomie 30 proc. Nasi główni konkurenci na polskim rynku działają podobnie. W tej chwili duże inwestycje nie mogą być wdrażane bez zachowania spojrzenia, jeśli nie globalnego, to przynajmniej europejskiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH