Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Andrzej Pawelczak, rzecznik Grupy Animex: Segment produktów convenience nie jest jednorodny

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2014, 10:16
Rzecznik Animeksu: Segment produktów convenience nie jest jednorodny
Andrzej Pawelczak, rzecznik Grupy Animex (fot. zelaznastudio.pl)

Kategoria produktów convenience jest wciąż mała. Mimo corocznych wzrostów, wartość tego rynku jest stosunkowo niewielka. Poza tym, segment ten nie jest jednorodny - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Pawelczak, rzecznik Grupy Animex.

Zwykle dania convenience kojarzą nam się z produktem, który po otwarciu i podgrzaniu jest gotowy do spożycia. - Tymczasem obecnie do kategorii convenience zakwalifikować należy także takie wyroby, w których przyrządzenie trzeba włożyć nieco więcej zaangażowania. Mam na myśli dania „połowicznie" przygotowane, które należy jeszcze np. odpowiednio przyprawić, wymieszać itp., aby powstał finalny efekt kulinarny. Właśnie tego typu produkty zyskują ostatnio na popularności, m.in. dzięki telewizyjnym programom na temat gotowania - zauważa Andrzej Pawelczak.

Produkty ekologiczne, slow food i inne, zbliżone do tych trendów, niestety nadal stanowią minimalny procent polskiej, ale również światowej produkcji żywności. - Duże zakłady przetwórcze są przygotowane pod produkcję dużych wolumenów. Zdarza się, że wycofujemy z rynku naprawdę bardzo dobre produkty - tylko dlatego, że nie osiągają one odpowiedniego wolumenu sprzedaży. Mówimy tu o rozpoznawalnych wyrobach. Tymczasem w przypadku produktów „eko" i „natural" mamy do czynienia z zupełnie nową kategorią - zaznacza rzecznik Animeksu. - Może to dobrze, że w segmencie produkcji żywności ekologicznej na dzień dzisiejszy nie ma największych firm. Powstaje rynek, na którym możliwość prowadzenia biznesu mają mniejsi producenci. Dzięki ich staraniom będziemy zapewne mogli obserwować wzrost tej kategorii - dodaje.

- Nie można jednocześnie wykluczyć, że więksi producenci w przyszłości będą wchodzić w produkcję ekologiczną. Stanie się tak, jeżeli niszowy obecnie rynek osiągnie wielkość pozwalającą na prowadzenie produkcji w dużej skali, czyli nieprędko - uzupełnia Andrzej Pawelczak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH