REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Rzecznik Heinza: Widać oznaki ożywienia na rynku dań gotowych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-05-2012, 13:01
Rzecznik Heinza: Widać oznaki ożywienia na rynku dań gotowych

Obecnie można już zauważyć oznaki ożywienia na rynku dań gotowych po okresie stagnacji. Jednak powrót do dwucyfrowych wzrostów to nie najbliższa przyszłość - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Gospodarek, rzecznik HJ Heinz Polska.

REKLAMA

- Jak kształtuje się sytuacja na rynku dań gotowych?

- Obecnie już można zauważyć oznaki ożywienia po okresie stagnacji, choć na pewno powrót do dwucyfrowych wzrostów to nie najbliższa przyszłość. Z pewnością można jednak stwierdzić, że segment szeroko rozumianych convenience będzie się dynamiczne rozwijał. Wynika to z trendów społecznych - mamy coraz mniej czasu wolnego i coraz chętniej sięgamy po wsparcie w postaci gotowych dań. Z danych wynika, że rośnie penetracja rynku, a więc klienci przekonują się do tych rozwiązań.

- W czym widzi Pani potencjał rozwojowy dla dań gotowych w Polsce?

- Dania gotowe to bardzo przyszłościowy segment, nawet pomimo chwilowego spowolnienia na rynku. Pod względem ich spożycia jesteśmy daleko w tyle za Europą Zachodnią, zaś kierunek przemian społecznych sprzyja zapotrzebowaniu na szybkie, odżywcze i smaczne potrawy nie wymagające gotowania. To są czynniki, które będą generować rozwój.

- Czy rynek w Polsce będzie się rozwijał podobnie, jak to miało miejsce w krajach Europy Zachodniej?

- W Polsce dania gotowe to nadal przede wszystkim słoiki, a także dania schłodzone, z lodówki. Wolno przekonujemy się do nowości i innych formatów, popularnych na Zachodzie. Wynika to m.in. z faktu, że chcemy sięgać po sprawdzoną jakość.

- Czy producentom dań gotowych klientów mogą odebrać restauracje?

- Dania gotowe to wygodne rozwiązanie na szybki domowy obiad, podczas gdy do restauracji chodzimy raczej chcąc świętować wyjątkowe okazje. Wiemy, że w tym segmencie ogromne znaczenie ma zaufanie konsumentów do jakości, jaką proponuje marka oraz smak - musi być jak najbardziej przypominający domowy.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • blogkupca.pl 22-05-2012, 12:44:
Widać, bo idzie lato i sezon. Skończy się lato i skończy się ożywienie.
  • Hui Wam Woko 22-05-2012, 12:37:
Panie, a teraz mamy gołąbki, pulpety, fasolę po bretońsku z kaszki manny i momu. Gdyby wsadzili prawdziwy kawałek kotleta, to z nabitką Heinza słoik kosztowałby w sklepie około 12-15 PLN. Za tyle można kupić obiad dwudaniowy...
  • podpowiadacz starej daty 22-05-2012, 10:20:
Wspaniałe dania obiadowae głównie dla wojska w PRL-u produkowały Pudliszki. Miałem okazję zaopatrzyć się w nie wyjeżdzając na wczasy w 1987 r. do Jugosławii. Kotlet wieprzowy z kaszą gryczaną i marchewką z grochem zadziwiał turystów z RFN.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 017) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH