Segment premium wędlin i przetworów mięsnych wzrośnie do 2010 r. o ponad 30 proc.

Na rynku wędlin i przetworów mięsnych dochodzi do coraz większego rozwarstwienia. Z jednej strony mamy do czynienia z ogromym segmentem wędlin tanich, ale nienajlepszej jakość, z drugiej coraz bardziej dynamicznie rozwija się część premium. - Według szacunków w 2010 r. Polacy wydadzą na wędliny lepszej jakości 10 mld zł - mówi Jerzy Wierzbicki, prezes zarządu Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.
Prezes PZPBM dodaje, że będzie to najbardziej dynamicznie rozwijająca się część rynku wędlin i przetworów mięsnych.
- W tym roku nasi rodacy na produkty premium wydadzą ok. 6,5 mld zł. Więc łatwo policzyć, że do 2010 r. segment ten wzrośnie o ponad 30 proc. - podkreśla.
- Producenci wędlin powinni uwzględnić tę tendencję, ponieważ nie jest to jedynie specyfika polskiego rynku, ale tendencja światowa. Coraz więcej jest świadomych i zamożnych konsumentów, dla których cena nie jest najważniejszym kryterium podczas zakupu - dodaje Jerzy Wierzbicki.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!