REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Segment wędlin premium: Kryzys wpłynie na zmianę trendu?

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-03-2009, 11:08
Segment wędlin premium: Kryzys wpłynie na zmianę trendu?
Foto: Zakłady Mięsne Pekpol Ostrołęka

- Obecnie rozwój segmentu premium jest zauważalny we wszystkich branżach. Ten rozwój idzie w parze z kurczeniem się rynku wyrobów najtańszych, o niskiej jakości. Jeszcze kilka lat temu zalewały nas na przykład masy szynek, które w rzeczywistości były wyrobami szynkopodobnymi, a sklepy prześcigały się w oferowaniu jak najniższych cen. Konkurencja cenowa oczywiście istnieje nadal, ale konsumpcja tego typu wędlin znacznie się zmniejszyła - mówi serwisowi Portalspozywczy.pl Monika Adamus, kierownik marketingu Pamso.

REKLAMA

Innego zdania jest Ryszard Mroczek, prezes ZPM Mroczek. Jego zdaniem odczuwalny jest pewien spadek popytu na wędliny z najwyższej półki. - Przyczyną są prawdopodobnie zawirowania na rynku związane z widmem kryzysu. Pewnej grupie naszego społeczeństwa zaczyna brakować środków pieniężnych, w związku z czym w najbliższej przyszłości większym popytem cieszyć się będą wyroby z tak zwanej dolnej półki - mówi Mroczek. - Dodać jednak trzeba, że mieszkańcy naszego regionu pracujący w krajach zachodnich nadal preferują segment wędlin premium, gdyż twierdzą, że to wyroby bardzo dobre jakościowo i świetnie nadające się do dłuższego przechowywania. Miernikiem dalszego kształtowania się grupy premium będzie sytuacja gospodarczo-ekonomiczna naszego kraju - podsumowuje.

Przedstawicielka Pamso zauważa, że klienci zaczęli szukać wędlin dobrej jakości w przystępnej cenie. - Produkty ze średniej i górnej półki, do których zaliczają się wędliny Pamso, notują stały wzrost zainteresowania. Rozwój segmentu premium, który widać wyraźnie po sprzedaży np. marek Chrobry, Podkomorzy, czy Wiejskie Smaki, jest objawem zmian w modelu konsumpcji, idącym w dobrym kierunku - konsumenci zwracają uwagę na to, co jedzą. Cieszy fakt, że klienci wybierając produkty zwracają uwagę na markę, jakość, smak i bezpieczeństwo żywności - mówi Monika Adamus.

Jak oceniają sytuację w segmencie premium producenci nie zaangażowani jeszcze w wytwarzanie wędlin zaliczanych do tej kategorii? - Obecnie w naszej ofercie nie ma produktów z segmentu premium. Skupiamy się na średniej i niższej półce produktów convenience i w tym segmencie konsekwentnie umacniamy swoją pozycję. Głębokie spowolnienie gospodarcze nie jest najlepszym momentem na inwestowanie w najdroższe produkty - mówi serwisowi Portalspozywczy.pl Paweł Świerkula, wiceprezes zakładów Krzyżanowscy. - W dłuższej perspektywie ta część rynku convenience jest oczywiście atrakcyjna i godna zainteresowania - dodaje.

Od markowych wędlin z najwyższej półki oczekuje się spełnienia równocześnie wielu wymagań - muszą reprezentować wysoką jakość, dobry smak, być elegancko opakowane i cieszyć się nienaganną opinią.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • zwyła konsumentka 10-03-2009, 16:38:
Henryk Kania - bardzo dobra i stosunkowo przystępna cenowo kiełbasa żywiecka!

Od razu chcę podkreślić, że w żaden sposob nie jestem związana z tą firmą, nie wiem nawet gdzie jest zlokalizowana i do kogo należy. Jestem zwykłą konsumentką, której zależy aby rozpropagować pozytywny przykład. Zależy mi aby wśród całego mnóstwa okropnych wędlin wyróżniać dobre produkty. Niech im się opłaci i niech coraz więcej producentow takie wedliny robi.

W ostatnich paru latach ograniczałam zakupy wędlin i przetworów prawie do zera bo po prostu nie odpowiadała mi ich jakość. Na bardzo drogie z kolei mnie nie stać. Droga w kierunku coraz tańszych i coraz gorszych wędlin jest ślepą ulicą dla polskiego przemysłu mięsnego... Ludzie muszą niestety pogodzić się z myślą, że dobrej szynki gotowanej za 15 zł w sklepie nie kupią... a właściewie w ogóle takiej w sklepach nie powinno być, albo niech się to "coś" chociaż nie nazywa szynką...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH