Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Seko: Staramy się nie uzależnić od produkcji marek własnych

- Niektórzy polscy producenci są prawie całkowicie uzależnieni od zamówień na marki własne. My zaś stosujemy podział, w ramach którego interesują nas trzy kanały: hurt, eksport oraz marki własne sieci handlowych - mówi Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Seko: Staramy się nie uzależnić od produkcji marek własnych
Kazimierz Kustra, prezes Seko. Fot. Seko

Autor: informacja prasowa
Data: 16-01-2019, 13:07

Kazimierz Kustra wskazuje, że udział marek własnych sieci handlowych w 2018 roku wyniósł około 20% produkcji Seko.

– Niektórzy polscy producenci są prawie całkowicie uzależnieni od takich zamówień. My zaś stosujemy podział, w ramach którego interesują nas trzy kanały: hurt, eksport oraz marki własne sieci handlowych. Te ostatnie bardzo zyskały na popularności, przede wszystkim ze względu na łatwą dostępność; dokonując zakupów często w tym samym sklepie, klienci wytwarzają nawyk kupowania określonych produktów – mówi.

Kazimierz Kustra podkreśla, że często na opakowaniach nie ma już informacji o producencie. Nie znaczy to jednak, że pozostałe znaki firmowe znikną.

– Trzeba jednocześnie rozwijać swoją własną markę. Dostarczając klientom jakościowych, estetycznie wyglądających produktów, można zachować równowagę i zwiększać swój udział w rynku. Należy przede wszystkim pamiętać o tym, że nie wystarczy „być”, trzeba aktywnie wychodzić do klienta i odpowiadać na jego potrzeby - dodaje.

W ocenie Kustry 2018 był kolejnym rokiem, w którym przetwórstwo rybne nie tylko musiało podążać za trendami żywieniowymi, również technologicznie, ale i zmierzyć się z dodatkowymi wyzwaniami, chociażby ustawowymi.

– Zakaz handlu w niedzielę wzbudził przede wszystkim wiele emocji. Była to zmiana ingerująca w nawyki zakupowe klientów, ograniczająca też ilość dni handlowych, a co za tym idzie, w niektórych przypadkach zmniejszająca miesięczne utargi – mówi.

Kazimierz Kustra podkreśla jednak, że nadal jest za wcześnie, żeby jednoznacznie ocenić skutki ustawy.

– Od tego roku już tylko ostatnia niedziela będzie handlową, więc zobaczymy, jak to wpłynie na branżę. Rynek dotychczas wykazał się elastycznością i kreatywnym podejściem. Niektóre sieci poradziły sobie świetnie, nawołując do robienia zakupów w pozostałe dni tygodnia. Stacje benzynowe zwiększyły zaś swój asortyment spożywczy. Jestem przekonany, że to nie koniec pomysłów - dodaje.

Coraz większa świadomość konsumencka w zakresie prawidłowego odżywiania ma wpływ na wybierane przez Polaków artykuły. Chętniej sięgamy po zdrowsze produkty, dlatego jakościowe składniki i ich naturalne utrwalanie zyskują na znaczeniu. 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

więcej informacji:

Seko RSS ALERT    /    Kazimierz Kustra RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2019 RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marki własne sieci handlowych RSS ALERT    /    zakaz handlu RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    branża rybna RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • ww 2019-01-16 13:12:50
    jest Pan prezesem ale garnitur to jak by Pan był prezesem PGR
    • Alicja 2019-01-17 20:49:34
      Słaby komentarz ! Nie ocenia się książki po okładce...Bezosobowy człowieku !

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.151.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.