Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Seko stawia na eksport

- Eksport stanowi około 15 proc. całości sprzedaży, jednak dążymy do tego, aby wzrósł do 20 proc. Dzięki temu nie będziemy narażeni na koszty związane z wahaniem kursu walut – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Seko stawia na eksport
Zakład przetwórczy należący do Seko (Fot. Seko)

Eksport jest istotny dla rozwoju rybnego potentata Seko. Potwierdza to udział sprzedaży na rynki zagraniczne w strukturze sprzedaży firmy ogółem. Kazmierz Kustra przyznaje, że kierowane przez niego przedsiębiorstwo zmierza w kierunku dalszego wzmacniania eksportu, który jest motorem postępu oraz ważnym kierunkiem rozwoju.

-Nasi technolodzy wyjeżdżają do innych państw, do naszej firmy przyjeżdżają zagraniczni specjaliści. Będziemy brali udział w największych w Europie targach marki własnej, które odbywają się w Amsterdamie. Mamy nadzieję, że nasza strategia przyniesie zamierzone rezultaty - zaznacza szef Seko.

Obecnie Seko sprzedaje swoje produkty do wielu państw, jednak wśród największych odbiorców znajdują się Niemcy, Francja, Czechy, Słowacja oraz Anglia. Eksport do trzech głównych partnerów stanowi około 7 - 8 proc. całości sprzedaży firmy. Na tym tle szczególne miejsce zajmuje rynek niemiecki. - W Niemczech spożywa się średnio 25 kg ryb na jednego mieszkańca, czyli dwukrotnie więcej niż w Polsce. Z tego powodu właśnie ten kraj stanowi naturalny kierunek naszego eksportu, czemu sprzyja stosunkowo niewielka odległość. Dodatkowo przeciętne wynagrodzenie Niemca jest znacznie wyższe niż Polaka - wyjaśnia.

Jak podkreśla prezes Kustra, Seko posiada uprawnienia na eksport do niemal wszystkich krajów świata, tym samym nie ma barier formalnych hamujących planowany rozwój eksportu. Wiele w tym względzie zależy jednak od ekonomiki poszczególnych projektów.

Największym zainteresowaniem konsumentów zagranicznych cieszą się przede wszystkim produkty przetworzone. We Francji popularne są rolmopsy z dodatkiem niewielkiej ilości wina oraz filety śledziowe w sosie śmietanowym. Natomiast w Niemczech gusta konsumentów są zbliżone do polskich. - Dużo sprzedajemy ryb w śmietanie i szprota w oleju. Generalnie za naszą zachodnią granicą zainteresowaniem cieszą się te produkty, które chętnie są kupowane także na rynku krajowym - mówi prezes Kustra.

W firmie działa specjalnie powołany zespół, który pracuje nad otwarciem dla Seko kolejnych rynków zagranicznych. - Bardzo korzystny byłby eksport na Wschód. Liczymy, że uda się to osiągnąć, jednak nie w najbliższym czasie - przyznaje.

Sytuacja na wschodzie Europy, związana m.in. z rosyjskim embargo, nie odbiła się na wynikach sprzedaży Seko. - Dotychczas nie eksportowaliśmy do Rosji ani na Ukrainę. Sprzedajemy natomiast na Litwę. Eksport do tego kraju nie jest zbyt wysoki i od dłuższego czasu utrzymuje się na podobnym poziomie. Mogę jednak powiedzieć, że Litwinom smakują nasze produkty - konkluduje Kazimierz Kustra.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

więcej informacji:

Kazimierz Kustra RSS ALERT    /    Seko RSS ALERT    /    eksport produktów rybnych RSS ALERT    /    eksport Seko RSS ALERT    /    eksport ryb RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • to B Y Ł A .....FIRMA 2015-04-09 23:09:57
    P.Kazimierzu tylko eksport - progresywny ! Po tych typach personalnych , które Pan zezwolił to tylko eksport !

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.114.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.