Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Seko z gorszymi wynikami na skutek upałów i zakazu handlu w niedzielę

Podczas III kwartałów 2018 r. spółka Seko S.A. osiągnęła 120,1 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 121,4 mln zł rok wcześniej. W ciągu trzech kwartałów 2018 r. spółka zanotowała 4,67 mln zł zysku netto wobec 4,74 mln zł rok wcześniej. W ocenie zarządu spółki spadek przychodów ze sprzedaży w III kwartale tego roku był spowodowany m.in. wyjątkowo wysokim temperaturami panującymi w tym okresie.

Seko z gorszymi wynikami na skutek upałów i zakazu handlu w niedzielę
Siedziba Seko w Chojnicach, fot. Seko

W III kwartale 2018 roku tj. w okresie od 01.07.2018 roku do 30.09.2018 roku Seko osiągnęło
przychody ze sprzedaży na poziomie ok 39 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku były one niższe o 5,7%. Przychody ze sprzedaży produktów zmniejszyły o 5,6% i wyniosły ok. 36 mln zł.

W okresie I-III kwartału 2018 r. Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 120,1 mln zł.
W porównaniu do trzech pierwszych kwartałów 2017 r. były one niższe o 1,1%. Przychody ze
sprzedaży produktów zmniejszyły się o 0,8 % i wyniosły 111 mln zł, zaś przychody ze sprzedaży
towarów i materiałów były niższe o 5,0% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku kształtując się na
poziomie 9,2 mln zł.

W ocenie zarządu Seko spadek przychodów ze sprzedaży w III kwartale tego roku był spowodowany m.in. wyjątkowo wysokim temperaturami panującymi w tym okresie. W opisie sezonowości Spółka wskazuje, że lato jest zazwyczaj okresem niższego popytu na przetwory rybne.

- W tym roku mieliśmy do czynienia z rekordowo gorącymi miesiącami letnimi, co dodatkowo pogłębiło sezonowy spadek sprzedaży. Ponadto niektórzy odbiorcy spółki zwracają uwagę, iż niedzielny zakaz handlu ma niekorzystny wpływ na poziom ich sprzedaży, co z kolei może się również przekładać na niższe zamówienia kierowane do spółki - czytamy w komunikacie.

Zysk brutto ze sprzedaży w III kwartale 2018 r. wyniósł 6,4 mln zł i był o 7,8% niższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na pozostałych poziomach rachunku wyników Spółka odnotowała również obniżenie wyników finansowych: zysk z działalności operacyjnej Spółki w III kwartale 2018 roku wyniósł 820 tys. zł, zaś zysk netto ukształtował się na poziomie 818 tys. zł.

Niższy poziom przychodów ze sprzedaży w analizowanym okresie, to głównie efekt mniejszej sprzedaży pod koniec drugiego kwartału oraz w trzecim kwartale. W ocenie Zarządu sytuacja ta miała charakter tymczasowy i istnieje duże prawdopodobieństwo ponownego wejścia na ścieżkę wzrostu przychodów.

- Spółka w sposób ciągły prowadzi prace mające na celu poprawę jakości oferowanych produktów (zakup surowca najwyższej jakości, dopracowywanie receptur i smaku wyrobów) oraz zwiększenie ich atrakcyjności dla klientów (estetyka wyrobów i opakowań, nowe rodzaje opakowań). Działania marketingowe prowadzone m.in. w internecie (w tym w mediach społecznościowych) mają za zadanie zwiększenie rozpoznawalności marki Spółki wśród klientów, a także promocję spożywania ryb. Dochodzą do tego również działania w obszarze obsługi klienta i promocji sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji - czytamy w sprawozdaniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

więcej informacji:

Seko RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    wyniki Seko RSS ALERT    /    ryby 2018 RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT    /    GPW RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.234.228.185
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.