Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Sieci handlowe mogą odwlekać w czasie decyzję o rezygnacji z jaj klatkowych

- Handel nowoczesny i sektor HoReCa będzie z coraz większym niepokojem
obserwować niedostateczne transformacje rynku jajecznego w Polsce czując ciężar złożonych
zobowiązań wycofania ze sprzedaży jaj klatkowych. W obawie o podaż, cenę i przewagę
konkurencyjną może z czasem nastąpić odwlekanie w czasie wcześniejszych decyzji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Gawrońska, Dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

Sieci handlowe mogą odwlekać w czasie decyzję o rezygnacji z jaj klatkowych
Katarzyna Gawrońska, Dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz, fot. KIPDiP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 22-10-2019, 12:19

W ocenie Katarzyny Gawrońskiej popyt na jaja alternatywne został nie tyle przeszacowany, co nikt z najbardziej zainteresowanych szacunków w ogóle nie wykonał.

- Środowiska naciskające na transformację rynku jajecznego oficjalnie robią to dla idei poprawy dobrostanu kur niosek. Chcąc zmusić producentów do całkowitej rezygnacji z chowu klatkowego wykorzystują do tego pośrednio sieci handlowe i segment HoReCa, bowiem podmioty te są ważnymi kupcami. Być może uznano, że naciski ze strony podmiotów o istotnej przewadze konkurencyjnej wywołają oczekiwany efekt - mówi.

Dyrektor KIPDiP uważa, że deklaracje handlu nowoczesnego padły zbyt pochopnie ulegając zewnętrznej presji bez przeprowadzenia analizy ryzyka – skutecznej oceny szans i zagrożeń.

- Sieci handlowe zarządzając ryzykiem postanowiły uwzględnić dobrostan kur niosek jako priorytetowy element CSR. Nie byłoby w tym nic złego, ponieważ uważam, że należy wychodzić naprzeciw światowym trendom konsumenckim równolegle korzystnie pracując na własny wizerunek przedsiębiorstwa, ale taki proces trzeba przeprowadzić rozsądnie - „mierzyć siły na zamiary”. Mogę tylko spekulować, że nie przeprowadzono negocjacji z producentami, analitykami rynkowymi i opiniotwórczymi instytucjami finansowymi. Gdyby to zrobiono, wnioski byłyby oczywiste. Z szacunków dokonanych przez KIPDiP wynika, że całkowite ualternatywnienie rynku polskiego wyniosłoby – uwaga – 1 miliard 200 milionów dolarów! Taka wartość pienięzna świadczy o niemożności sfinansowania tych operacji przez producentów w perspektywie najbliższych lat - mówi.

Gawrońska jest zdania, że wygrały narzędzia oddziaływania na emocje niż merytoryczna argumentacja.

- Powołując się na badania opinii publicznej, sugerowano, że dominująca część konsumentów wyraża
troskę o wyższy dobrostan kur niosek. Należy mieć na uwadze, że w wielu przypadkach badania
konsumencie mają charakter deklaratywny, wręcz życzeniowy, a nie odzwierciedlają późniejszych
decyzji zakupowych. Handel nowoczesny i sektor HoReCa będzie z coraz większym niepokojem
obserwować niedostateczne transformacje rynku jajecznego w Polsce czując ciężar złożonych
zobowiązań wycofania ze sprzedaży jaj klatkowych. W obawie o podaż, cenę i przewagę
konkurencyjną może z czasem nastąpić odwlekanie w czasie wcześniejszych decyzji - dodaje.

Więcej o popycie na jaja z chowów alternatywnych, który w ocenie branży został przeszacowany, w naszym tekście z cyklu "Mięso na wtorek":

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Katarzyna Gawrońska RSS ALERT    /    KIPDiP RSS ALERT    /    Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    jaja 2019 RSS ALERT    /    jaja klatkowe RSS ALERT    /    jaja z wolnego wybiegu RSS ALERT    /    rynek jaj RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.93.75.242
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.