Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Skrajne segmenty rynku rosną kosztem środkowego

  • Autor: Jacek Okrzesik, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2008, 12:52
Skrajne segmenty rynku rosną kosztem środkowego

- Produkty luksusowe postrzegane są przez konsumentów jako wyroby wyższej jakości, wytworzone z lepszej jakości surowca, oferowane w opakowaniu z widocznym znakiem producenta i jego marka. Marka w tym przypadku jest gwarantem jakości i swoistego rodzaju zobowiązaniem producenta - informuje - dr Hanna Górska-Warsewicz z Katedry Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW.

Segmentacja rynku mięsa i jego przetworów związana jest z realizowanymi strategiami jakościowo-cenowymi i pozycjonowaniem produktów w segmentach: wyższym, środkowym i najniższym, zwanym ekonomicznym.

- Na polskim rynku obserwowana jest pierwsza faza procesu segmentacyjnego według kryterium jakościowo-cenowego. Zwiększanie się skrajnych segmentów wyższego i najniższego prowadzi do „kanibalizacji" segmentu środkowego. Na rynku przetworów mięsnych przejawia się to rozwojem produktów oferowanych w niskiej cenie pod marką producenta lub marką handlową oraz wzrostem sprzedaży produktów luksusowych, sprzedawanych pod marką producenta lub markami indywidualnymi, gdzie każda linia produktów ma swoją oddzielną nazwę - informuje dr Hanna Górska -Warsewicz.

Na rynku europejskim taka segmentacja jest ściśle związana z miejscem sprzedaży, co umożliwia określenie wielkości poszczególnych segmentów. Zwiększenie podaży i zróżnicowanie na europejskim rynku przetworów mięsnych prowadzi do redukcji segmentu środkowego. - Najszybszy wzrost następuje w dwóch skrajnych segmentach dyskontowym i górnym, w którym swoją pozycję mogą utrzymać tradycyjne sklepy mięsne - konkluduje dr Górska -Warsewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.