REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Skrajne segmenty rynku rosną kosztem środkowego

  • Autor: Jacek Okrzesik, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-07-2008, 12:52
Skrajne segmenty rynku rosną kosztem środkowego

- Produkty luksusowe postrzegane są przez konsumentów jako wyroby wyższej jakości, wytworzone z lepszej jakości surowca, oferowane w opakowaniu z widocznym znakiem producenta i jego marka. Marka w tym przypadku jest gwarantem jakości i swoistego rodzaju zobowiązaniem producenta - informuje - dr Hanna Górska-Warsewicz z Katedry Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW.

REKLAMA

Segmentacja rynku mięsa i jego przetworów związana jest z realizowanymi strategiami jakościowo-cenowymi i pozycjonowaniem produktów w segmentach: wyższym, środkowym i najniższym, zwanym ekonomicznym.

- Na polskim rynku obserwowana jest pierwsza faza procesu segmentacyjnego według kryterium jakościowo-cenowego. Zwiększanie się skrajnych segmentów wyższego i najniższego prowadzi do „kanibalizacji" segmentu środkowego. Na rynku przetworów mięsnych przejawia się to rozwojem produktów oferowanych w niskiej cenie pod marką producenta lub marką handlową oraz wzrostem sprzedaży produktów luksusowych, sprzedawanych pod marką producenta lub markami indywidualnymi, gdzie każda linia produktów ma swoją oddzielną nazwę - informuje dr Hanna Górska -Warsewicz.

Na rynku europejskim taka segmentacja jest ściśle związana z miejscem sprzedaży, co umożliwia określenie wielkości poszczególnych segmentów. Zwiększenie podaży i zróżnicowanie na europejskim rynku przetworów mięsnych prowadzi do redukcji segmentu środkowego. - Najszybszy wzrost następuje w dwóch skrajnych segmentach dyskontowym i górnym, w którym swoją pozycję mogą utrzymać tradycyjne sklepy mięsne - konkluduje dr Górska -Warsewicz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH