REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Sokołów stara się dotrzeć do rynku hiszpańskiego m.in. ofertą convenience food

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2016, 16:46
Sokołów stara się dotrzeć do rynku hiszpańskiego m.in. ofertą convenience food
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów fot. Sokołów

Grupa Sokołów w segmencie wyrobów przetworzonych stara się dotrzeć do rynku hiszpańskiego m.in. poprzez szeroką ofertę convenience food – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów.

REKLAMA

Prezes podkreśla, że Hiszpania to bardzo ciekawy rynek dla branży mięsnej, ale pozyskanie tego rynku jest dla producenta z Polski dużym wyzwaniem. Z jednej strony w Hiszpanii następuje stały wzrost hodowli i uboju wieprzowiny oraz wołowiny, a z drugiej obserwuje się zmniejszenie populacji ludności, spadek  popytu wewnętrznego, zmniejszenie wydatków gospodarstw domowych na konsumpcje mięsa zwłaszcza wysokiej jakości i przesunięcie konsumpcji w kierunku tańszych rodzajów mięs np. mięsa mielonego.

Dlatego też na rynku hiszpańskim zarówno w segmencie wołowiny jak i wieprzowiny obserwuje się bardzo silną konkurencję cenową i jakościową.

Prezes z optymizmem patrzy z kolei na segment wołowiny na rynku hiszpańskim i tu dostrzega największe perspektywy rozwoju, a trudniejszy i bardziej złożony dla polskiego producenta jest segment wieprzowiny, ponieważ Hiszpania należy do czołowych producentów i eksporterów wieprzowiny w Europie. Natomiast nie jest wykluczona możliwość znalezienia niszy rynkowej w zakresie specjalnie wyselekcjonowanych elementów mięsa wieprzowego np. pod potrzeby produkcji szynki Serrano.

- Wyroby przetworzone to jeszcze inne zależności i w tym segmencie trudno jest konkurować.  Wynika to z faktu iż Hiszpanie mają zupełnie inne upodobania konsumenckie i zwyczaje żywieniowe. Hiszpanie są bardzo mocno przywiązani do lokalnych producentów, którzy są mocno wspierani przez lobby producencko-handlowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk.

- Sokołów stara się dotrzeć do hiszpańskiego konsumenta oraz do wielu konsumentów słowiańskiego pochodzenia rezydujących w Hiszpanii z szeroką ofertą convenience food – dodaje prezes Grupy Sokołów.

Grupa Sokołów najwięcej mięsa i wyrobów przetworzonych eksportuje do krajów UE, bo ok. 86 proc., zaś Hiszpania stanowi ok. 7 proc. udziału w jego eksporcie.

W skład Grupy Sokołów, która ma siedzibę w Sokołowie Podlaskim, wchodzi obecnie siedem zakładów produkcyjnych: w Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu i Tarnowie. Trzy z Oddziałów (w Sokołowie Podlaskim, Robakowie i Jarosławiu) prowadzą ubój wieprzowy oraz zajmują się przetwórstwem. Oddziały w Kole i Tarnowie prowadzą ubój wołowy. Oddziały w Czyżewie i Dębicy zajmują się wyłącznie przetwórstwem.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 874) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 779 988)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH