Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Sondaż: Polacy najlepiej rozpoznają markę Sokołów

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2012, 14:37

Sokołów, Morliny i Krakus to najlepiej rozpoznawalne marki wyrobów wędliniarskich - wynika z sondażu przeprowadzonego przez firmę Regis. Kolejne miejsca w rankingu zajmują brandy takie jak Berlinki, Indykpol, Morlinki, Jedynki i Krakowski Kredens.

Badanie przeprowadzono w formie sondażu ulicznego wśród konsumentów. Przeprowadzono ponad 700 wywiadów osobistych z użyciem kwestionariusza. Badania odbyły się w siedmiu miastach Polski. - Po dokładnej analizie wszystkich odpowiedzi ze wszystkich lokalizacji nasuwa się wniosek, który wyraźnie różnicuje znajomość niektórych marek w obrębie grup wiekowych i produktowych. W niektórych przypadkach zauważyliśmy silną nadreprezentację wyników znajomości danych marek w poszczególnych grupach wiekowych i produktowych. Jeśli jest to zgodne ze strategią jej właściciela, oznacza potwierdzenie właściwego doboru działań. Jednak nie mamy co do tego pewności - mówi Magdalena Nowak, dyrektor ds. marketingu Regis. - Zaskakujące jest też jak pytani zapamiętali komunikaty reklamowe. Ktoś kiedyś powiedział, że co druga złotówka wydana na reklamę nie wspiera jej efektów i jest wydatkowana bezpodstawnie. Niestety, w branży mięsnej są liczne przypadki potwierdzające tę tezę - dodaje.

W pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się marki: Sokołów, Morliny, Krakus, Berlinki, Indykpol, Morlinki, Jedynki, Krakowski Kredens, Tarczyński i JBB.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

INDIndykpol SA
TARTARCZYNSKI

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 12-03-2013, 20:14:
Po części się zgodzę z tym co pisze, jednak pańskie, merkantylne myślenie jest zbyt naiwne. Pan sądzi, że właściciel firmy, kapitalista, czy jak go zwał, będzie się dzielił tymi pieniędzmi z innymi Polakami, że sam kupi sobie dom w Polsce, w Polsce będzie płacił podatki, dobrze opłacał polskich pracowników i ich traktował, że będzie odpoczywał w Polsce, itd. Wątpliwe to, bo patrzę na zachowania konsumenckie polskiego społeczeństwa i niestety z tym nie jest dobrze. Jestem za wolnym rynkiem i wolnym przepływem towarów i pieniądza. Jeśli Polacy zaproponują doskonałe produkty, to kupią je obcy, za dobrą cenę. Wolę osobiście klienta zagranicznego, który mi dobrze zapłaci i kupi inne, wyprodukowane w Polsce produkty, niż takiego "kapitalistę", który kupuje produkty zagraniczne, np. samochód, meble, dzieła sztuki, wycieczki, itd.
Poza tym, polskie firmy gorzej opłacają swoich pracowników niż zagraniczne, są badania, to potwierdzające. Są też przykłady firm z polskim kapitałem, które przenoszą produkcję za granicę np. do Chin, mnóstwo firm, działających w Polsce, rozlicza sie podatkowo, poza Polską. A więc, mówiąc szczerze, nie warto wspierać "polskiego kapitału" za wszelką cenę, bo on polski jest tylko z nazwy. Lepiej wspierać wolny handel i wspierać konkurencyjność naszych produktów.
  • Ryszard 12-03-2013, 19:38:
Prawie byłem pewien, że tym razem skomentuje Pan, Panie Jakubie, to co napisałem. Śledzę Pana wypowiedzi i w miarę szybko zauważyłem, że przyjdzie czas, w którym Pana i moje poglądy się zderzą. Z wieloma rzeczami się zgadzam. Zgadzam się, że ważna jest jakość produktów i rzetelność producenta. Zgadzam się też, że bardzo ważna jest świadomość konsumenta i o nią powinno się walczyć. Natomiast nie sądzę, że wygramy jako Polska, jeśli z polskich produktów będziemy kupować tylko te z oznaczeniami, o których Pan pisze, a resztę, to sobie kupimy u producenta zagranicznego. Polacy "tak mają", że sparafrazuję słynną reklamę, "że są gościnni". Żeby być gościnnym, trzeba być gospodarzem we własnym domu. Kupując produkty zagraniczne, powoli acz skutecznie przestajemy być gospodarzami we własnym domu. Jeśli ktoś zda sobie z tego sprawę, dziesięć razy sprawdzi, czy produkt jest polski, czy nie. By się rozwijać, trzeba mieć kapitał. Można finansować rozwój z kredytu, ale ten trzeba spłacić i bynajmniej nie innym kredytem, ale z zysku. Jak mieć zysk, jak nie ma przychodu. Jak polskie przedsiębiorstwo ma się rozwijać, gdy przychód jest u konkurenta z zagranicy? To jest sedno mojego podejścia. Zaś wysokie standardy, moim zdaniem, spełnia wiele polskich firm, ale zbyt mało ludzi daje im szansę. Ja w decyzjach zakupowych kieruję się polskością produktu i tylko parę razy się zawiodłem, co nie zmieniło przekonania, że zmiana, która nastąpiła u mnie w pewnym momencie życia, nie tak zresztą odległym, przyniosła mi satysfakcję. Natomiast jeśli chodzi o definicję polskości produktu, to trochę się wykręcę mówiąc, że produkt polski to taki, który maksymalizuje zasób pieniężny pozostający w polskich rękach. Nie wdając się w szczegóły, intuicyjnie chyba wiadomo o co chodzi. Moje podejście jest podejściem konsumenta. Nie podejmuję się dawać rad producentom np. dotyczących powstawania klastrów. Myślę, że oni wiedzą, co robić. Ja im mogę pomóc jako konsument i do tego innych zachęcam.
  • Jakub 12-03-2013, 13:14:
Panie Ryszardzie, a co znaczy polskie? Bo ja wiem, jest LPT, są ChOG, Jakość Tradycja, GTS, ChNP, względnie, od biedy EŚDzK. Takie produkty mogę uznać za polskie, bo mogę się u źródła dowiedzieć jak produkt powstał, gdzie go się produkuje, skąd pochodzi surowiec, itd. Te firmy, które Pan podał może są zagraniczne, ale i mają, względnie wysokie standardy, czego nie można powiedzieć o wielu polskich firmach, które robią byle co, byle jak, a podszywają się pod tych, co robią te prawdziwie polskie produkty. To, że produktów polskich nie ma w wielkich sieciach to wina producentów, nikogo innego. Jaki problem, by 5-10 małych producentów stworzyło jakąś markę wędlin czy innego produktu, zarejestrowało go i jako konsorcjum producenckie, negocjowało z sieciami. Duży może więcej, mały musi więc się łaczyć z innymi, żeby móc więcej. Niestety to jest problem, dlaczego jest, jak jest, niechęć do łączenia się i tworzenia konsorcjów producenkich, danego produktu. Dopóki to się nie zmieni, będzie tak jak jest, czyli produkt zagraniczny dostępny powszechnie, produkt polski dostępny w handlu internetowym bądź w sklepie specjalistycznym.

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH