Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Specjalista Pekpolu: Eksport polskich produktów mięsnych może wzrosnąć

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-02-2013, 12:31
Specjalista Pekpolu: Eksport polskich produktów mięsnych może wzrosnąć
Magdalena Popławska, specjalista do spraw eksportu ZM Pekpol Ostrołęka

W bieżącym roku eksport polskich produktów mięsnych ma szansę jeszcze przyspieszyć. Oczywiście będzie to zależeć od wielu czynników, m.in. od ilości wyprodukowanych przez rodzime zakłady mięsne produktów, aktywności i zaangażowania przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych i promocji - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Magdalena Popławska, specjalista do spraw eksportu Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

- Czy w 2013 r. ekspansja branży mięsnej na rynkach zagranicznych ma szansę przyspieszyć?

- Tak, uważam, że w bieżącym roku eksport polskich produktów mięsnych ma szansę jeszcze przyspieszyć. Oczywiście będzie to zależeć od wielu czynników, m.in. od ilości wyprodukowanych przez rodzime zakłady mięsne produktów, aktywności i zaangażowania przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych i promocji. Przyspieszenie rozumiane jako wzrost obrotów trzeba jednak oddzielić od wzrostu rentowności. Samą wartość eksportu kształtują chociażby ceny surowców i kurs walut, kondycja złotego na tle euro, ponieważ kluczowym odbiorcą naszej żywności jest Unia Europejska. Jeżeli te będą coraz mniej korzystne dla producentów to trudno będzie mówić o przyspieszeniu. Wiele firm już działa na granicy opłacalności.

- Jak wypadają wyniki Pekpolu w kontekście eksportu?

- Nasze zakłady mogą pochwalić się wzrostem sprzedaży w eksporcie. Wyniósł w roku 2011 w stosunku do roku 2010 niemalże 20 proc. Porównując pierwsze półrocze roku 2012 do tego samego okresu poprzedniego roku jest to 50 proc. wzrost sprzedaży eksportu.

- Na których rynkach poza Polską planuje rozwijać się Państwa firma?

- Biorąc pod uwagę fakt, iż odbiorcy zagraniczni są swego rodzaju specyficznymi klientami, chociażby ze względu na mentalność i zróżnicowanie pod kątem konsumpcji, Pekpol stawia na dystrybucję produktów prowadzoną różnymi kanałami sprzedaży. Państwa Europy Zachodniej są od wielu lat ważnym rynkiem zbytu dla naszych produktów. Drugim ważnym rynkiem przedsiębiorstwa są państwa Wspólnoty Niepodległych Państw, z których najważniejszymi są: Rosja, a następnie Ukraina i Białoruś. Jest to rynek bardzo "kapryśny", a możliwości zbytu zależą nie tylko od aktualnej sytuacji ekonomicznej, ale również politycznej. Dobrą ilustracją tej zależności jest wprowadzony przez Rosję w 2004 zakaz importu polskiego mięsa oraz produktów roślinnych, zniesiony dopiero na przełomie roku 2007 i 2008.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 973) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH