Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Strategia ZM Henryk Kania przełoży się na dalszy wzrost przychodów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-09-2015, 10:26
Strategia ZM Henryk Kania przełoży się na dalszy wzrost przychodów
Fot. Materiały prasowe

Dom Maklerski NWAI wyznaczyło cenę docelową na poziomie 3,88 zł za akcję ZM Henryk Kania. Jak stwierdzono w raporcie "strategia spółki zakładająca rozwój poprzez ekspansję
geograficzną oraz produktową przełoży się na dalszy wzrost przychodów".

Analitycy DM NWAI wyznaczyli cenę docelową akcji ZM Henryk Kania na poziomie 3,88, co przełożyło się na rekomendację "kupuj". 

- Przeprowadzona w poprzednich latach optymalizacja produkcji oraz rozwój sprzedaży w kanale nowoczesnym stanowią bazę dla utrzymania atrakcyjnych rentowności, które według naszych prognoz w latach 2014-18 powinny oscylować w przedziale 6,5-6,9 proc. na poziomie EBITDA oraz 3,7-4,3 proc. na poziomie netto - napisano w raporcie.

Jednocześnie zdaniem ekspertów średnioterminowa strategia spółki, która zakłada rozwój poprzez ekspansję geograficzną oraz produktową przełoży się na dalszy wzrost przychodów - jego dynamika 2014 - 2018P szacowana jest na 18,6 proc. 

DM NWAI przypomina, że strategia spółki zakłada osiągnięcie w 2018r. przychodów dwukrotnie wyższych niż w roku 2014 - ok. 1,7 mld PLN.

Ma się to odbyć w oparciu o rozszerzenie asortymentu o produkty plastrowane sprzedawane w opakowaniach o wysokiej gramaturze oraz nową kategorię produktową – parówki; ekspansję geograficzną – dalszy rozwój sprzedaży w Wielkiej Brytanii oraz potencjalne wejście na rynek niemiecki, a także kontynuację sprzedaży w kanale nowoczesnym oraz rozpoczęcie sprzedaży w kanale tradycyjnym w oparciu o umowę kodystrybucyjną z producentem wyrobów komplementarnych do ZM Henryk Kania.

- Spółka zaprezentowała wyniki za drugi kwartał 2015 r. odzwierciedlające dalszy wzrost przychodów oraz poprawę marż. Kwartalne przychody odnotowały wzrost na poziomie 8 proc. rok do roku do 259,4 mln zł, głównie dzięki dalszemu rozwojowi w sieciach handlowych oraz sprzedaży eksportowej. W 2Q15 marże EBITDA i EBIT wzrosły o 1,6 pp rok do roku do poziomu odpowiednio 6,9 proc. i 6,2 proc.. Na poprawę rentowności wpłynęły m.in. sprzyjające ceny wieprzowiny. W 2Q15 spółka poprawiła przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 r. - zauważono w raporcie. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH